۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83676251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رودخانه‌های ۷ روستای شیروان لایروبی شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
کد خبر: 83676251
 رودخانه‌های ۷ روستای شیروان لایروبی شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور منابع آب شیروان گفت: رودخانه‌های هفت روستای این شهرستان که بر اثر سیلاب‌های فروردین ماه امسال از گل و لای انباشت شده بود، لایروبی و مسیر آنها بازگشایی شد.

بهزاد بهلولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رودخانه ها به طول هفت کیلومتر در روستاهای اوغاز، گلیان، برزلان سفلی و علیا، قلجق، ینگه قلعه و دده خان  قرار دارند که برای انجام عملیات لایروبی آنها، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد حوادث هزینه شده است.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه های ۲ روستای دیگر نیز در دستور کار است گفت: به غیر از رودخانه های روستاهای مزبور که بر اثر سیلاب نیاز به لایروبی و بازگشایی داشت رودخانه های روستاهای فیض آباد، الله آباد و قلجق نیز در ۶ ماهه امسال لایروبی شد.

بهلولی پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از سیل را از جمله اهداف لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها برشمرد و افزود: اجرای این طرح ها موجب سهولت عبور روان آب ناشی از بارندگی‌ در رودخانه‌ها می‌شود.

 مدیر امور منابع آب شیروان با تاکید بر ضرورت حفظ حریم رودخانه ها در کاهش خسارات ناشی از سیل، گفت: دخل و تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خسارات مالی و جانی سیل را تشدید می‌کند.

هم اینک در شهرستان شیروان یکهزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوره مسکونی قرار دارند.

از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است

مساحت کل حوضه آبریز دشت شیروان – فاروج، پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع است که هزار و ۳۶۰ کیلومتر آن دشت و مابقی را ارتفاعات منطقه تشکیل می دهد.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha