۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83679207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان مهابادی شاخه درختان را برف تکانی کنند

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۱
کد خبر: 83679207
شهروندان مهابادی شاخه درختان را برف تکانی کنند

مهاباد- ایرنا- مسوول روابط عمومی شهرداری مهاباد از شهروندان خواست در روزهای برفی، برف روی درختان مقابل منازل خود را برف تکانی کنند تا سنگینی برف موجب شکسته شدن درخت و یا شاخه‌های آن نشود.

عزیز عزیزنژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارش سنگین برف و احتمال شکسته‌شدن شاخه‌های درختان، لازم است شهروندان درختان نزدیک محل کار یا منزل خود را تکانده و از پارک کردن خودرو در زیر درختان نیز پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: نشستن برف سنگین بر روی درختان در باغ‌ها، خیابان‌ها و معابر، آنها را  در معرض شکسته شدن قرار داده است و ضرورت دارد تا شهروندان نسبت به تکان دادن شاخه‌ها نیروهای شهرداری را یاری دهند. 

وی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با تکان دادن درختان از شکسته شدن شاخه ها و وقوع حوادث و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند، افزود: پرسنل شهرداری مهاباد نیز از روز گذشته ضمن برف‌روبی معابر و خیابان‌های سطح شهر با احتیاط درختانی که هم‌اکنون برف سنگین را تحمل می‌کنند را تکان داده تا برف آنها پایین آید.

بارش برف که در ۲ روز گذشته در مهاباد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد بار دیگر این شهرستان کوهستانی را در دومین‌ماه از فصل زمستان سفیدپوش کرد. 

بارش برف ضمن خوشحالی مردم و به‌ویژه کشاورزان، موجب اخلال در رفت و آمدهای درون شهری شده و به علت کمبود وسایل نقلیه عمومی مردم با پای پیاده به محل کار خود رفته و با تاخیر حاضر شدند.

همچنین این بارش‌ها مدارس مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در این شهرستان تعطیل شد و مشکلاتی برای مردم به وجود آمد.

بارش برف و کولاک همچنین موجب کند شدن تردد در محورهای مواصلاتی برفگیر کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان به ویژه در محورهای مهاباد - سردشت، مهاباد - ارومیه و مهاباد - میاندوآب شده است و راه دسترسی به شماری از روستاها را نیز مسدود کرده است. 

براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد این سامانه بارشی از امروز منطقه آذربایجان‌غربی را ترک کرده و با خروج آن، سامانه بارشی جدید دیگری وارد استان خواهد شد که آن نیز تا روز پنج‌شنبه این تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد.

ارتفاع برف در مهاباد هم‌اکنون ۲۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات به بیش از ۳۰ سانتی‌متر رسیده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha