کاهش اعزام بیمار به شهرهای بزرگتر، ملاک سنجه بیمارستان‌ها است

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بالاترین سنجه ارزیابی توانمندی بیمارستان در شهرستان ها، کاهش اعزام بیمار به شهرهای بزرگ تر است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی با اشاره به اهمیت فعالیت موثر مراکز درمانی در اطراف شهرهای بزرگ اظهار امیدواری کرد که با تلاش و پیگیری های مسئولان گام های موثری در راستای تعالی سلامت مردم در این شهرستان ها برداشته شود.

وی اظهار داشت: اگر چنانچه بیمارستان ها به عنوان ایستگاه انتقال بیمار عمل کنند، عملا نقشی در پیشبرد اهداف درمان شهرستان ندارند.

زالی با اشاره به اهمیت فعالیت موثر مراکز درمانی در اطراف شهرهای بزرگ گفت: بالاترین سنجه ارزیابی توانمندی بیمارستان در شهرستان ها، کاهش اعزام بیمار به شهرهای بزرگ تر است.

وی تعامل مشترک میان مسئولان محلی با نگاهی ملی در شهرستان ها و شهرهای کوچک را راهبرد مناسبی برای ارتقای سطح ارائه خدمات دانست. 

پراکندگی جمعیت و سرانه اسکان جمعی به تناسب فضای سکونت دائم یکی دیگری از مواردی بود که زالی به آن اشاره کرد و افزود: ارائه و اجرای بسته های متفاوت خدمات بهداشتی و درمانی می تواند راه حل موثری برای این پراکندگی جغرافیایی جمعیتی باشد.

رییس دانشگاه به شهرستان فیروزکوه به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: کالبد و اصالت زندگی روستایی در شهرستان فیروزکوه همچنان تمامیت خود را حفظ کرده است بر این اساس ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطوح بالا به مردم این منطقه ضروری است.

وی با بیان اینکه قطب اصلی دامپروری و کشاورزی استان تهران یا حتی فراتر از آن را فیروزکوه تامین می کند، به جایگاه متفاوت این شهرستان اشاره کرد و گفت: رشد و تعالی سطح بهداشتی و درمانی این شهرستان باید متناسب با فعالیت های ارزنده مردم این منطقه باشد.

رییس دانشگاه تامین اعتبار و ترسیم درست و منطقی وظایف دستگاه های متولی ارتقای سلامت در شهرستان فیروزکوه را خواستار شد و افزود: بهره مندی از ظرفیت های بالای خیرین ضروری است و این مهم باید برای پیشبرد و افزایش ظرفیت های بهداشتی و درمانی بیش از پیش دیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha