۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83682390
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تندبادی با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت تکاب را درنوردید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی تکاب گفت: تندباد شدیدی با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت این شهرستان را درنوردید اما خسارت زیادی برجا نگذاشت.

رسول جبرئیلی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تندبادی با این سرعت در این شهرستان طی سال‌های اخیر کم‌سابقه بوده و شدیدترین تندباد شهرستان ۷۲ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته‌است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته تکاب دمای منفی ۲۱ درجه سانتیگراد را سپری کرد و سردترین شهر آذربایجان غربی شد، اظهار داشت: کمینه دمای هوای تکاب در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر، بیشینه دمای این شهرستان پنج درجه بالای ‌صفر و میزان بارندگی در این شهرستان نیز ۶ میلی‌متر گزارش شده‌است.

وی بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته چالدران در شمال آذربایجان‌غربی با کمینه دمای هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی و پلدشت با پنج درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

رییس اداره هواشناسی تکاب ادامه داد: بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به پیرانشهر با ۳۳ میلی‌متر گزارش شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب نیز گفت: وزش تندباد شدید در این شهرستان موجب پاره‌شدن بنرهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم و تخریب برخی از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر شد.

حبیب‌الله شیوخی افزود: شهروندان و روستاییان هنگام وزش تندباد از ایستادن در کنار تابلوهای تبلیغاتی و درختان خودداری کنند و هشدارها را جدی بگیرند.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha