۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83683199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان از تشدید اسلام هراسی در جهان ابراز نگرانی کرد

اسلام آباد - ایرنا - پاکستان روز جمعه در واکنش به حمله مرگبار اخیر در آلمان ضمن محکوم کردن آن، نسبت به تشدید روز افزون اسلام هراسی در جهان ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز در بیانیه ای، خواستار تلاش‌های هماهنگ برای ریشه کنی ایدئولوژی‌های نفرت و رسیدگی به جنایات افراط گرایانه شد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان آماده همکاری با آلمان و سایر کشورها برای مقابله با پدیده اسلام هراسی، ترویج هماهنگی، انسجام و تفاهم بیشتر میان ادیان و تمدن ها است.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: حمله مرگبار در آلمان بار دیگر ثابت می کند که افراط گرایی هیچ مرزی نداشته و مذهب و ملیت نمی شناسد.

دولت پاکستان با قربانیان تیراندازی مرگبار در هانائوی آلمان ابراز همدردی کرده و همچنین کشته شدن چند نفر با ملیت کُرد در این حمله را به با دولت ترکیه نیز تسلیت گفت.

حمله به یک قهوه خانه در این شهر به کشته شدن ۹ نفر منجر شد و چهار نفر هم زخمی شدند. جسد عامل مظنون این حمله بعدها در کنار یک جنازه دیگر درمنزل مسکونی اش کشف شد.

مظنون اصلی این حمله ظاهرا در یک نامه به داشتن دیدگاه های افراط گرایانه اعتراف کرده است.

اقدامات خشونت‌آمیز افراط گرایان در آلمان در یک سال گذشته با افزایش ۳.۲ درصدی به یکهزار و ۸۸ مورد رسیده است و نگرانی هایی را برای مقام های این کشور ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha