المیادین: انتخابات با استقبال چشمگیر مردم ایران همراه شد

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در تهران اعلام کرد که یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران با استقبال گسترده مردم این کشور همراه شده است.

خبرنگار المیادین افزود: ۵۵ هزار شعبه در سراسر استان‌های ایران اقدام به أخذ رای از افراد حائز شرایط شرکت در انتخابات می‌کنند.

خبرنگار مزبور بر «اهمیت این انتخابات» تاکید کرده و گفت: انتخابات مزبور پس از ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و در سایه فشارهای آمریکا علیه ایران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ گونه تخلف در فرآیند انتخابات در ایران گزارش نشده است.

 به گفته المیادین، مقام معظم رهبری پس از انداختن رای خود در صندوق از انتخابات به عنوان «عید ملی» نام برد و مردم را به شرکت در آن فراخواند.

آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات دست اندرکاران کمیته مسئول برگزاری انتخابات ایران را تحریم کرد.

** العهد

از سوی دیگر تارنمای پایگاه خبری «العهد» در شماره امروز خود با انتشار خبرها، گزارش‌ها و تصاویر متعدد، روند انتخابات ایران را پوشش داد.

به نوشته العهد، «حضرت‌آیت الله خامنه‌ای» در آغازین دقایق انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن انداختن رایشان به صندوق اخذ رای بیان کردند: اولا روز انتخابات روز جشن ملی است این جشن را به همه هم میهنان عزیزمان در سراسر کشور تبریک می‌گویم. ثانیا روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند بیایند رای بدهند و شرکت خودشان در اداره امور کشور را که حق آنهاست، ‌ به دست بیاورند، ثالثا یک تکلیف شرعی است که اینها را قبلا هم عرض کردیم.
 ایشان تاکید کردند: حقیقت این است انتخابات متضمن منافع ملی کشور است هر کسی که به منافع ملی کشور علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت کند.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند: توصیه من این است که اولا همه با همت حرکت کنند و به اشخاص مورد نظر خود که به‌آن رسیدند، رای بدهند و این کار را هر چه زودتر انجام دهند این توصیه همیشگی ماست. نگذارند آخر شب و آخر وقت. همین اول وقت، اول روز، نیمه اول روز بیایند رای بدهند و جمعیت در پایان روز متراکم نشود.

بر اساس این گزارش، روند انتخابات در ایران در آرامش و با حضور گسترده مردم این کشور در حال انجام است.

العهد به  نقل از «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران نوشت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان در سطح استان تهران در امنیت کامل در حال اجرا است و مشکل و یا تخلف خاصی تاکنون گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، بندپی روز جمعه در جریان بازدید از روند برگزاری انتخابات در شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران گفت: با گذشته بیش از ۴ ساعت از زمان رسمی اخذ رأی، بیش از ۷۱۵ هزار نفر در سطح استان تهران با حضور در شعب مختلف، آراء خود را صندوق‌ها ریختند.

تارنمای مزبور ادامه داد: در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد،  ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد،  ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

۱۴۸۷۱۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha