۱۷۹ هزار نفر در خراسان شمالی رای دادند

۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 83684153
۱۷۹ هزار نفر در خراسان شمالی رای دادند

بجنورد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۷۹ هزار تعرفه رای مربوط به انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این استان مصرف شده است.  

مهردخت قوپرانلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه، ۱۷۹ هزار تعرفه مربوط به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و به همین میزان نیز تعرفه میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخته شده است.

وی افزود: یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه رای برای برگزاری انتخابات در استان تامین شده است که ۸۰۰ هزار تعرفه مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۸۰۰ هزار تعرفه نیز مربوط به انتخابات خبرگان رهبری است.  

قوپرانلو خاطرنشان کرد: بر اساس آرای کسب شده می توان گفت تاکنون مشارکت مردم در پای صندوق های رای، خوب و پرشور بوده است.  

وی افزود: تعرفه، صندوق و دستگاه های احراز هویت به میزان نیاز، تامین شده و تعرفه به میزان مورد نیاز و ۱۰ درصد بیش از جمعیت واجد شرایط رای، در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته است تا بین شعب رای توزیع شود.  

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای دادن هستند خاطرنشان کرد: فرمانداران، در صورت کمبود تعرفه، نسبت به تامین آن اقدام می کنند.

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان شمالی پیش‌بینی شده و ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان برای تعیین جایگزین مرحوم آیت الله حبیب الله مهمان‌نواز، نماینده فقید ادوار این استان در خبرگان رهبری، در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha