۷۰ برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد بازنگری شده است 

مشهد- ایرنا- رییس گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در طول چهار سال گذشته افزون بر ۷۰ برنامه درسی از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف این دانشگاه مورد بازنگری قرار گرفته است.

مرتضی کرمی روز شنبه در نشست خبری نخستین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال افزود: با توجه به آیین نامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که دانشگاه‌های سطح یک کشور امکان برنامه‌ریزی دروس دانشگاهی خود را متناسب با نیاز جامعه دارند طی چند سال گذشته فعالیت‌هایی در این زمینه در این دانشگاه صورت گرفته است که نتایج آن نیز جهت بهره برداری سایر مراکز آموزشی بر روی سایت وزارت علوم قرار گرفته است.  
وی ادامه داد: برای این بازنگری باید مطالعات پشتیبانی وجود داشته باشد و بر همین اساس نیازهای کارفرمایان و بازار کار مورد سنجش قرار گرفته است.
رییس گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پاسخگویی اجتماعی اصلی‌ترین کارکرد برنامه درسی دانشگاهی است که بدون تردید یکی از مهمترین تجلیگاه‌های آن سرنوشت حرفه‌ای دانش‌آموختگان دانشگاه است.
کرمی افزود: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها نیز در ارتباط با جامعه است زیرا فعالیت دانشگاه فقط در حیطه پژوهشی تعریف شده است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی ادامه داد: در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه‌ها این ارتباط به خوبی شکل نگرفته و بر اساس یک سوء تفاهم گویی که دانشگاه فقط در مباحث فناوری و پژوهشی باید با جامعه در ارتباط باشند.
دبیر اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال گفت: معتقد هستم خط مقدم آموزش در دانشگاه‌ها، آموزش نیروی انسانی است که در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند.
کرمی افزود: دانشگاه اگر بخواهد در جامعه تاثیر مناسبی داشته باشد باید برنامه درسی و آموزشی را تقاضا محور که بر پایه توجه به نیاز جامعه است طراحی کند تا نیاز حداکثری جامعه مرتفع شود.
وی ادامه داد: یکی از محورهای این همایش نیز واقع بینانه شدن نیاز جامعه در مباحث آموزشی است.
دبیر اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال گفت: اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی همواره یکی از موضوعات راهبردی نظام آموزش عالی کشور بوده است که در سال‌های اخیر به دغدغه‌ای برای کشور تبدیل شده است.
کرمی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال در دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۳ و ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۸ در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: محورهای این همایش را برنامه درسی و پرورش شایستگی‌های اشتغال پذیری، برنامه درسی گروه‌های آموزشی، برنامه درسی نظام‌های آموزشی - مهارتی، کارآموزی و کارورزی، برنامه درسی فوق‌ برنامه و اشتغال، برنامه درسی محیط کار توسعه حرفه‌ای و اشتغال و برنامه درسی و کارآفرینی اعلام کرد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha