۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83686019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازسرگیری تردد در بزرگراه بین المللی دمشق -حلب

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹
کد خبر: 83686019
ازسرگیری تردد در بزرگراه بین المللی دمشق -حلب

تهران-ایرنا- وزیر حمل و نقل سوریه روز شنبه اعلام کرد که تردد وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی در بزرگراه بین المللی دمشق - حلب ( جنوب به شمال سوریه و بلعکس ) پس از هشت سال از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) علی حمود افزود ، این بزرگراه آماده خدمت رسانی به شهروندان است و تردد خودروها و وسایل نقلیه در آن از سر گرفته شده است.

حلب پایتخت اقتصادی سوریه و دمشق پایتخت سیاسی آن است و در ۸ سال گذشته این مسیر بین المللی به خاطر اشراف تروریست ها بر بخش هایی از آن در استان ادلب در شمال غرب سوریه بسته شده بود.

رسانه های سوریه پیش از این گزارش دادند که ارتش این کشور اقدامات لازم را برای تامین امنیت بزرگراه دمشق - حلب انجام داده است.

این جاده با عبور از شهرهای متعدد در سوریه از حلب در شمال این کشور آغاز شده و با گذشتن از دمشق به مرزهای جنوبی سوریه واقع در مرز اردن می رسد.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که نیروهای ارتش این کشور طی هفته های اخیر در جریان عملیات گسترده ۲۲۱ منطقه ، بخش ، روستا و شهرک را در آن و استان حلب از دست تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای همسایه سوریه خارج کردند.

بحران سوریه از سال ۲۰۱۱ با حملات تروریست ها به نیروهای دولتی این کشور آغاز شد.

با از سرگیری تردد در جاده بین المللی حلب - دمشق از این پس روند حمل و نقل کالا و مسافر بین مناطق مختلف سوریه رونق گرفته و می تواند این کشور را از وضعیت نابسامان اقتصادی کنونی خارج کند.

ارزش لیره سوریه قبل از آغاز بحران ۴۸ لیره در برابر یک دلار بود که در سال های اخیر به خاطر ادامه بحران و تحریم های اقتصادی و تسلط تروریست ها بر حوزه های نفتی و کاهش درآمدهای این کشور به ۶۰۰ لیره در برابر یک دلار نیز رسید.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha