۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۵۰
کد خبر: 83686133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه اعتراضات به افراط‌ گرایی در شهرهای آلمان

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۵۰
کد خبر: 83686133
ادامه اعتراضات به افراط‌ گرایی در شهرهای آلمان

تهران- ایرنا- با گذشت دو روز از تیراندازی مرگبار در شهر هانائو در غرب آلمان که به کشته شدن ۱۱ نفر انجامید، مردم آلمان با تجمع در خیابان‌های شهرهای مختلف خواهان مقابله دولت این کشور با تفکرات افراط گرایانه شدند.

در ساعات پایانی شب چهارشنبه مرد ۴۳ ساله ای به نام «توبیاس آر» در شهر هانائو واقع در ایالت هسن آلمان، وارد دو قهوه خانه شده و به سوی حاضرین آتش گشود که در نتیجه آن ۱۰ نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند، وی سرانجام نیز خود را هدف قرار داد.
در پی این حمله، پلیس از کشف بیانیه ۲۴ صفحه ای و یک نوار ویدیویی از این فرد راست گرای افراطی خبر داد.
بیشتر کشته شدگان این حادثه افرادی با اصالت غیرآلمانی از جمله ترک تبار و کردتبار بودند. به گزارش دویچه وله کنفدراسیون کردها در آلمان نیز کشته شدن چند شهروند کردتبار در این حمله را تایید کرده است.
این کشتار وحشتناک که در شهر کوچک هانائو با جمعیت کمتر از ۱۰ هزار نفر رخ داده است نگرانی مردم دیگر شهرهای آلمان را نیز به دنبال داشته است.
خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به برگزاری مراسم یادبود کشته شدگان این تیراندازی در شهر هانائو از حضور هزاران نفر از ساکنان این شهر در این مراسم خبر داد.
شرکت کنندگان در این مراسم از دولت آلمان خواستند با افراط گرایان با جدیت برخورد کند و مانع تکرار چنین جنایتی در آینده شود.
روز گذشته نیز هزاران نفر ا ز مردم در شهر دورتموند آلمان با راهپیمایی در خیابان های این شهر خواهان توقف حملات نژادپرستانه و مقابله با افکار نژادپرستانه در این کشور شدند.
حمله شهر هانائو چهار روز بعد از تیراندازی دیگری در برلین در نزدیکی محل برگزاری یک نمایش کمدی ترکی روی می‌دهد. انگیزه مهاجم یا مهاجمان از این حمله هنوز روشن نیست.
آلمان در سال های اخیر شاهد حملاتی از سوی افراط گرایان از جمله راست افراطی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha