مه غلیظ دید افقی در جاده‌های مهاباد را به شدت کاهش داد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ دید افقی در جاده‌های این شهرستان را به شدت کاهش داد و موجب کندی و دشواری تردد شد.

محسن خادمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل رطوبت موجود در هوا، مه غلیظ دید افقی را در بسیاری از محورهای مواصلاتی این شهرستان کاهش داده و دید در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به ۲۰ متر کاهش یافته‌است.

وی افزود: در سایر محورها نیز از جمله محور مهاباد - ارومیه و مهاباد - میاندوآب به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته و رانندگان در صورت لزوم به‌ویژه در گردنه‌ها می‌توانند چراغ مه‌شکن روشن کنند.

وی اضافه کرد: رانندگان باید هنگام تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان، فاصله طولی را رعایت کرده و با احتیاط کامل در این محورها تردد کنند.

«خادمی» گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد این پدیده مه غلیظ که از چند روز قبل در منطقه ایجاد شده تا روز سه‌شنبه و ورود سامانه بارشی به آذربایجان‌غربی تداوم خواهد داشت.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha