۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴
کد خبر: 83689736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح شناسه‌دار کردن کالاها در ایلام اجرا می شود

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴
کد خبر: 83689736
طرح شناسه‌دار کردن کالاها در ایلام اجرا می شود

ایلام- ایرنا - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام از اجرای طرح شناسه دار کردن کالا برای پیشگیری از قاچاق کالا در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

جوهر نادری روز سه شنبه در نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: به منظور اجرای این طرح که با همکاری صنعت، معدن و تجارت ایلام و اتحادیه های صنف کیف و کفش و لوازم خانگی اجرا می شود، تمامی کالاها دارای شناسه خواهند شد.

وی افزود: همچنین به منظور اطمینان از قاچاق نبودن کالاهای موجود در بازار که کد شناسه آنها در سامانه ثبت نشده باید موجودی کالا در انبارهای خود را احراز و لیست آنها را توسط اتحادیه در سامانه صنعت و معدن ثبت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق و کالا استان ایلام تاکید کرد: همچنین مهلتی داده می شود تا کالاهای بدون شناسه به فروش رسیده و جزو کالاهای قاچاقی محسوب نشوند.

نادری یادآور شد: اجرای طرح جامع شناسه دار کردن کالاها علاوه بر حمایت از تولید و احیا واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت آنها موجب ایجاد اشتغال و خودکفایی کشور می شود.

وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه های صنوف لوازم خانگی و کیف و کفش خواست همزمان با سایر استان ها این طرح را پیش برند تا مشکلی ایجاد نشود.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز ایلام اضافه کرد: شفاف سازی در خصوص موجودی انبارها و تهیه لیست موجودی کالاها می تواند نقش مهمی در پیشگیری از قاچاق کالا داشته باشد.

نادری همچنین از اتحادیه ها خواست گزارش جامعی از مسایل ، مشکلات و لیست کالاهای موجود در انبار را به منظور شناسه دار کردن آنها به سازمان صمت استان ارسال کنند، کالاهایی که پس از اجرای این طرج شناسه نداشته باشند قاچاق محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد اتحادیه کیف و کفش ضمن تعیین تکلیف واحدهای عرضه پوشاک تاناکورا در ایلام به منظور غیر بهداشتی بودن نسبت به ساماندهی خرده فروشان خانگی و ... نیز اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha