مدیر اندیشکده آمریکایی: واشنگتن در مبارزه با کرونا به ایران کمک کند

تهران– ایرنا– مدیر یک اندیشکده با نفوذ آمریکایی از واشنگتن خواست تا در مبارزه با ویروس کرونا به تهران کمک کند.

مارک دوبوویتز (Mark Dubowitz) مدیر اندیشکده راستگرای بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در دو توئیت جداگانه به زبان‌های فارسی و انگلیسی از دولت آمریکا خواست تا در مقابله با ویروس کرونا به ایران کمک کند.

او که اندیشکده تحت ریاستش روابط نزدیکی با دولت ترامپ دارد، ساعاتی پیش نوشت: دولت ترامپ باید بسته‌های آزمایش ویروس کورونا، ماسک و دیگر اقلام مورد نیاز را به ایران بفرستد و پیشنهاد دهد آماده است متخصصان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها را برای کمک به ایرانیان به ایران اعزام کند.

دیروز (سه‌شنبه ۶ اسفند) جمعی از ایرانیان خارج از کشور در طوماری خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس سازمان جهانی بهداشت، خواستار اقدام جدی آنها در راستای لغو تحریم‌های دارویی علیه ایران شدند؛ به ویژه در شرایط کنونی که کشور با بیماری کرونا مواجه است.

با این حال مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در سخنانی ایران را متهم کرد که جزئیات انتشار ویروس کرونا را ارائه نکرده و به نظر می‌رسد در این رابطه پنهانکاری می‌کند.

نشریه نیوزویک نیز روز دوشنبه در گزارشی با یادآوری تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران نوشت: تحریم‌های آمریکا تلاش‌های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا را تحت تاثیر قرار داده و آن را پیچیده کرده است. ایران برای جلوگیری از گسترش سریع و مهلک ویروس جدید کرونا تلاش می‌کند، اما این تلاش‌ها به دلیل تحریم‌های شدید اقتصادی ایالات متحده با پیچیدگی‌هایی روبرو شده است.

از دی‌ماه و آغاز شیوع کرونا در چین تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن به این بیماری مبتلا شده و افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ تن نیز جان باخته‌اند. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۹۵ نفر در ایران به کرونا دچار شده و ۱۵ تن جان باخته‌اند.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha