۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 83692354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان جهانی بهداشت: از تجربه چین در مبارزه با کرونا استفاده شود

تهران–ایرنا– «بروس آیلوارد» کارشناس ویژه سازمان بهداشت جهانی با اشاره به مبارزه چین با ویروس «کووید-۱۹»، از همه کشورها درخواست کرد از تجربه چین برای کنترل شیوع این بیماری استفاده کنند.

 آیلوارد با تحسین اقدامات مقامات چینی برای مقابله با ویروس کرونا افزود: هماهنگی میان مقامات رده پایین و مقامات ارشد دولتی و همکاری شهروندان قابل تحسین است.

این کارشناس ویژه سازمان بهداشت جهانی گفت، ترجیح می دهد اگر به ویروس کووید-19 مبتلا شود در چین تحت معالجه قرار گیرد. او از سایر کشورهای درگیر با این ویروس درخواست کرد از تجربه دولت چین استفاده کنند.

آیلوارد پس از بازگشت از شهر «ووهان» مرکز شیوع این بیماری در چین خطاب به چینی‌ها گفت: «دنیا به شما مدیون است. صدها هزار نفر در چین از ابتلا به کووید-19 مصون ماندند و این به خاطر پاسخ سریع و قاطع دولت این کشور بود».

سازمان جهانی بهداشت که از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، هشدارهای بالایی صادر کرده، هنوز این بیماری را فراگیر اعلام نکرده است. براساس این گزارش، چین ۷۷ هزار و ۲۶۲ مورد ابتلا به کرونا (کووید – ۱۹) را در این کشور اعلام کرده که شامل ۲ هزار و ۵۹۵ مورد مرگ و میر است. 

۲۹ کشور دیگر نیز ۲ هزار و ۶۹ مورد تائید شده از ابتلا به کرونا را گزارش داده اند که شامل ۲۳ مورد مرگ ناشی از آن می شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha