۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83692679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محدودیت‌های مالی مانع خدمتگزاری به مردم نمی‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر محدودیت‌های مالی در کشور وجود دارد اما این موضوع سبب نمی‌شود نسبت به وظیفه خودمان که خدمتگزاری به مردم استان است، کوتاهی کنیم.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری زیرکوه که با حضور رییس سازمان امور عشایر ایران در این شهرستان مرزی برگزار شد افزود: با وجود تمامی مشکلات کشور از جمله تحریم‌ها و کمبودهای مالی، اعتقاد داریم خدمات در حوزه عشایر باید افزایش و کمبودها را رفع شود.

وی بیان کرد: خدا را شاکرم امروز توفیق پیدا کردیم در جمع عشایر دلاور زیرکوه حضور پیدا کنیم عشایری که اگر امنیتی وجود دارد حاصل حضور آنان در مرزها و وفاداری‌شان به آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ۴۱ سال گذشته با رویکرد نظام جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ و شایسته‌ای در جهت توجه به روستائیان و عشایر در سراسر کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین خدمات قابل توجهی در زمینه زیرساخت‌ها و تامین نیازهای اولیه مردم از قبیل جاده، آب، برق، گاز، خدمات بهداشتی و آموزشی و سایر در مناطق روستایی و عشایری انجام شده است.

معتمدیان با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی خدمات زیادی در دولت‌های مختلف انجام شده است ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم نیز نگاه ویژه‌ای به روستاییان و عشایر استان داشته است که شاهد رونق کسب و کار عشایر شده است.

وی از افزایش ۳۵ هزار تن تولید گوشت قرمز در کشور خبر داد و ادامه داد: همچنین افزایش تولید سایر محصولات لبنی از جمله شیر، صنایع دستی، حمایت‌ از شرکت‎های تعاونی، اتحادیه‌های مرزی، جمعیت تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر از دیگر اقدامات است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به ۴۰ محله عشایری زیرکوه تصریح کرد: در سال‌های گذشته در مناطق کویری، آبرسانی با تانکر و به صورت سیار انجام می‌شد.

وی ادامه داد: امروز با حمایت و سیاست‌های دولت، سازمان امور عشایر و تلاش‌های استانی، شاهد افتتاح این پروژه بزرگ هستیم و امید است با افتتاح این پروژه، همه محلات عشایری بتوانند از آب باکیفیت و سالم بهره‌مند شوند.

معتمدیان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مربوطه ایجاد زیرساخت‌های مناطق عشایری، ساماندهی وضعیت جاده‌ها، تامین برق مورد نیاز و توانمندسازی عشایر در زمینه افزایش تولید بتوانیم به وظیفه خود در قبال جامعه عشایری استان عمل کنیم.

وی ادامه داد: جامعه عشایر خراسان جنوبی نه تنها سربار کشور نیستند که کاملا خودکفا بوده همچنین جامعه‌ای مولد و تاثیرگذار در اقتصاد استان و کشور هستند که تلاش داریم با بسیج امکانات در مجموعه استان، خدمات شایسته‌ای به عشایر ارائه دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه آموزش، ۵۸ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در تمامی محلات عشایر و روستایی استان حذف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمنیه توزیع پنل‌های خورشیدی و ایجاد شغل برای عشایر نیز ۱۰ هزار پنل خورشیدی با یارانه‌ای که از سوی دولت پرداخت خواهد شد، ۵۰ هزار کیلووات برق تولید و درآمد ماهیانه خوبی برای عشایر ایجاد خواهد کرد.

معتمدیان افزود: یکی از ویژگی‌های مهم عشایر استان حضور آنها در مرزها است چراکه بخش عمده‌ای از آنان در مرز ۳۳۱ کیلومتری با کشور افغانستان ساکن هستند و ایجاد امنیت را به ارمغان آورده‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر در مشارکت‌های سیاسی حضور گسترده‌ای دارند عنوان کرد: مردم این استان در تمامی انتخابات بالاترین میزان مشارکت را داشته‌اند و در انتخابات اخیر نیز میزان مشارکت مردم بیش از ۶۶ درصد بود که نشان از علاقه‌مندی مردم به انقلاب و نظام است.

پروژه آبرسانی به ۴۰ محله عشایری بمرود شهرستان زیرکوه روز چهارشنبه با حضور رییس سازمان عشایر ایران و استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی منطقه عشایری «چاه زرد» و «خواجه منجیکوه» شهرستان نهبندان نیز دیروز (سه‌شنبه) با حضور رییس سازمان امور عشایر ایران و استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان مرزی آغاز شد.

اخبار مرتبط