برف در ۶ شهرستان خراسان رضوی به زمین نشست

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبر: 83692931
برف در ۶ شهرستان خراسان رضوی به زمین نشست

مشهد- ایرنا- باران و برف از شب گذشته تاکنون بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی را فرا گرفته است و طبق تازه‌ترین آمارهای اداره کل هواشناسی استان بارش باران در ۱۸ شهرستان و برف در ۶ شهرستان خراسان رضوی طی این مدت گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز پنجشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین میزان بارش باران طی این مدت در شهرستان سبزوار با ۲۸ میلیمتر و پس از آن در قوچان با  ۱۸ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

مرتضی اثمری افزود: در این مدت برف در شهرستانهای قوچان، مشهد، چناران، فریمان، جغتای و کلات خراسان رضوی به زمین نشسته است که بیشترین آن در قوچان با ۱۷ سانتیمتر گزارش شده است.

او ادامه داد: میزان ارتفاع برف در مشهد طی این مدت ۶ سانتیمتر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای پراکنده باران تا اواخر وقت امشب در مناطق مختلف خراسان رضوی به ویژه در نواحی مرتفع ادامه دارد و پس از آن به تدریج از استان خارج می‌شود.

اثمری با اشاره به کاهش حدود ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی افزود: بیشینه دمای دیروز مشهد ۱۳ درجه سلسیوس بود که امروز چهار درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است و از فردا جمعه شاهد روند افزایشی دما در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد یک درجه زیر صفر بود که امشب به سه درجه زیر صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: فریمان با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و گناباد با بیشینه دمای هوای ۲۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

اثمری افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سرخس با ۷۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha