وضعیت کرونا در همدان بحرانی نیست

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: وضعیت فعلی این استان در زمینه کرونا ویروس بحرانی و نگران کننده نیست.

رشید حیدری‌مقدم روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری،کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس بیان کرد: برخورد منطقی و معقول با این موضوع و پرهیز از ایجاد ناامنی روانی در جامعه بسیار بااهمیت است.

وی بر حفظ سلامت نیروهای درمان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: امروزه مردم جامعه بیش از پیش به خدمات ارزشمند کارکنان حوزه سلامت آگاه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان تجربه آنفلوآنزا را دشوارتر از این ویروس دانست و گفت: باید به جامعه اطمینان داد که ویروس کرونا خطر چندانی برای افراد سالم ندارد.

حیدری مقدم اظهار داشت: اقدامات فعلی در خصوص مدیریت این موضوع قابل قبول است البته در خصوص فضای مجازی نگرانی‌هایی وجود دارد که لازم است با در اختیار قراردادن اطلاعات صحیح از مراجع موثق این موضوع مدیریت شود.

وی با قدردانی از زحمات همه مسوولان برای خدمت به مردم و حفظ سلامت آنان تاکید کرد: باید با حفظ آمادگی و استفاده از حداکثر توان و ظرفیت‌های موجب به مقابله با این ویروس رفت و  از هر گونه تصمیم هیجانی و ناگهانی پرهیز کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان انسجام و همدلی را مهمترین ابزار مقابله با کرونا دانست و گفت: اولویت اصلی مسوولان مهار کرونا است که در این راستا هیات رئیسه این دانشگاه برای

عبور از مقطع کنونی استفاده می کند.

حیدری مقدم گفت: توجه هر چه بیشتر به موضوع بیوتروریسم، آمادگی تیم آزمایشگاهی آلترناتیو و در نظر گرفتن آزمایشگاه دانشکده بهداشت به عنوان آزمایشگاه جایگزین، تشکیل کمیته‌ای از متخصصان علوم پایه و بالینی به عنوان زیرمجموعه ای پدافند غیرعامل قرارگاه زیستی استان مورد تاکید است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز  در این نشست برنامه عملیاتی کارگروه مراقبت و درمان مقابله با اپیدمی بیماری کرونا ویروس را تشریح کرد و گفت: رعایت بهداشت محیط بیمارستان‌ها با هماهنگی کارگروه پیشگیری مورد توجه است.

ابراهیم جلیلی اضافه کرد: دستورالعملی برای شناسایی موارد مشکوک، نحوه شناسایی، پذیرش، درمان و ثبت بیماران دارای علایم‌ حاد تنفسی در بخش های اورژانس تدوین و ابلاغ شده است.

وی ساماندهی افراد داوطلب برای آموزش، نظارت و کمک در حوزه درمان را در دستورکار دانست و ابراز امیدواری کرد که در مواقع ضروری بتوان از توان این همکاران استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت روانشناسان و روانپزشکان برای مدیریت فضای روانی جامعه، بهره گیری از کارشناسان توانمند در کنار اساتید گروه ویروس شناسی، در نظر گرفتن نیروهای ذخیره و پشتیبان در مراحل مختلف، تهیه فهرستی از دانشجویان پزشکی و پرستاری داوطلب در قالب گروههای پنج نفره از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha