۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 83696318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قرنطینه داوطلبانه

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹
کد خبر: 83696318
قرنطینه داوطلبانه

ساری - ایرنا - قرنطینه داوطلبانه یعنی این که در خانه بمانید و به این صورت از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا جلوگیری کنید؛ راهکاری که در مقابله با این بیماری بهترین عملکرد پیشگیرانه را داشته و نیازمند همکاری همگانی است.

خروج از منزل و هرگونه تردد و رفت و آمد درسطح شهر یا دیدار با اقوام می تواند به گسترش ویروس کرونا کمک کند ، موضوع مهمی که هر شخص می تواند با تصمیم گیری در قرنطینه داوطلبانه از این خطر در امان بماند.

قرنطینه داوطلبانه نوعی خود مراقبتی فردی و اجتماعی محسوب می شود که در این روزها باید همه آحاد جامعه علاوه بر  رعایت نکات بهداشتی از انتشار این بیماری جلوگیری نیز کنند.

شیوع این ویروس در ۲ هفته اول در ۱۵ کشور بود و اکنون ۵۰کشور شایع شده است و بر اساس آمار جهانی تا کنون بیشاز ۸۵ هزار و ۴۰۶ نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود دو هزار و ۹۲۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

برخی از استان های کشور  کمپین‌ در خانه بمانیم را به راه انداخته اند یعنی از مردم خواسته شده تا برای حفظ سلامتی خود و مقابله با شیوع بیماری کرونا  برای مدتی از خانه خود بیرون نرفته و از تردد غیر ضروری در معابر و اماکن عمومی و نیز سفر خوداری کنند.

سفر چه کوتاه چه طولانی به معنای انتقال ویروس به دیگر مناطقی است که هنوز آلوده نشده‌اند ،  پس در خانه بمانیم و خود را قرنطینه دواطلبانه کنیم. 

کارشناسان مدیریت بحران دلیل موفقیت کشور چین در کنترل این ویروس را  قرنطینه و سرعت عمل عنوان می کنند موضوعی که می‌تواند حاوی درس‌هایی برای همه کشورها از جمله ملت ایران باشد.

این که ۶۰ میلیون نفر در یک استان محل شیوع ویروس در چین قرنطینه شوند به طور حتم علاوه بر حکم حکومتی و نظامی  فرهنگ خود مراقبتی و صد البته قرنطینه داوطلبانه نیز در موفقیت مقابله با ویروس کرونا محور تاثیر گذاری بوده است ، چرا که هر کجا مردم با همدیگر همکاری و مشارکت کنند ، پیروز خواهند شد.

نمونه های مشارکت و همکاری در تاریخ ملت ایران همواره وجود دارد و این بار در مقابله با ویروس کرونا همه باید موضوع خود مراقبتی و قرنطینه داوطلبانه را جدی تر بگیریم و این موضوع در استان مازندران می تواند به صورت یک الگو مورد توجه قرار بگیرد.

بر اساس اطلاعات اولیه ارایه شده از سوی مراکز بهداشتی و درمانی مازندران هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا می تواند ۵ تا ۶ نفر از افراد پیرامون خود را نیز در صورت رعایت نکردن برنامه های پیشگیرانه مبتلا کند و دستکم گرفتن ویروس از سوی برخی افراد مبتلا و یا حتی مشکوک می تواند فاجعه جبران ناپذیری را برای استان و کشور رقم بزند که به نظر می رسد در آن صورت با شرایط امکاناتی و تجهیزاتی نیز نتوان موفقیت زیادی کسب کرد ، پس خانه امن ترین جا برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است و تک تک افراد خانواده مازندرانی ها باید این مقوله را مورد توجه قرار بدهند.

طبق آمار رسمی دانشگاه علوم  پزشکی بابل که از ابتدا ۲ بیمار مشکوک به کرونا که مسافران  قم بودن در این شهرستان شناسایی شدند و اکنون آمار بیماران بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان به ۸۲ نفر رسیده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha