۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 83696431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا ، اهدای خون در مازندران را نصف کرد

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83696431
کرونا ، اهدای خون در مازندران را نصف کرد

ساری - ایرنا - مدیرکل انتقال خون مازندران نسبت به از کاهش ۵۰ درصدی اهدای خون در استان ابراز نگرانی کرد و گفت که ماهانه ۶۰ درصد از خون‌های اهدایی به صورت ثابت به مصرف بیماران خاص می‌رسد.

دکتر اسماعیل پوریانی روز یکشنبه پس از اهدا خون در مرکز خونگیری ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین ماهانه اهدای خون در مازندران را در شرایط عادی حدود ۱۵ هزار واحد اعلام کرد و از شهروندان خواست تا اهدای خون را فراموش نکنند.

وی با تاکید بر این که نیاز به خون در مراکز درمانی استان کم نشده است ، گفت : متاسفانه اکنون  وضعیت اهدای خون در استان مازندران مناسب نیست در حالی که ما در استان ۶ مرکز جراحی قلب باز ، حوادث متعدد ناشی از رانندگی و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی داریم که تمامی اینها نیازمند خون هستند.

پوریانی افزود : از ۶ سال پیش تا کنون خون مورد نیاز مراکز درمانی استان توسط شهروندان استان تامین شده است و امیدواریم ویروس کرونا مانع از واردات خون به این استان شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران تداوم کاهش معنی دار اهدا خون را خطری جدی برای فرایند درمان ، بویژه حفظ جان بیماران خاص در استان توصیف کرد و بیان داشت : اگرچه هنوز نیازهای خونی مراکز درمانی و بیمارستان ها تامین است، اما کاهش مراجعه کنندگان اهدا خون ،ذخایر خونی استان را کم کرده است.

وی با اعلام این که تمامی ضوابط و مقررات خونگیری طبق آخرین استانداردهای بهداشتی بین‌المللی انجام می شود و هیچ گونه تهدیدی متوجه اهداکنندگان خون نمی شود ، از شهروندان خواست برای جلوگیری از کاهش ذخایر خونی ، بدون ترس و واهمه به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

پوریانی توضیح داد: همه امکانات و تجهیزات در فرایند خونگیری مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی است و اهدا کنندگان یقین داشته باشند مشکل بهداشتی متوجه آنان و پزشکان و کادر انتقال خون  نیست.

وی از افراد سالم و تندرست استان خواست تا برای اهدا خون به پایگاههای ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کنند و ضمن قدردانی از مردم گفت که  با اهدا یک واحد خون جان سه نفر را نجات بدهید. 

۱۳پایگاه ثابت و سیار انتقال خون در مازندران وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha