کرونا در قم، انجام بازدیدهای نظارتی مستمر از مراکز اقامتی

قم - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از بازدید مستمر از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری و هتل‌ها دراین استان خبر داد.

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان قم، حمید یزدانی درحاشیه بازدید از مراکز اقامتی قم اظهار داشت:‌ این بازدید ها در راستای اجرای دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری و هتل‌ها، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز اقامتی قم اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر با دستور العمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مقابله با ویروس کرونا را آغاز و مراقبت‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با بیان اینکه مردم باید نسبت به این ویروس آگاه باشند و مراقبت های دقیق و پیشگیرانه ای به عمل آورند تصریح کرد: یکی از مهم ترین توصیه ها به مردم در شرایط کنونی خودداری از سفرهای غیر ضروری است.

یزدانی در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی رفت و آمدها بسیار کم شده است، اما مردم همچنان باید در تجمعات و فضای های مختلف، که به لحاظ بهداشتی قابلیت کنترل کمتری دارند خودداری کنند.

قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است. 

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی، تاکنون ده‌ها تن از افراد مشکوک یا آلوده به کرونا درمان و ترخیص و همچنین ۲۰ تن نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در این استان از دست‌داده‌اند.

تاکنون بیش از ۵۰ مبتلا به کرونا نیز درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۳۰ هزار تن از ۳۰ بهمن تاکنون به مراکز درمانی قم مراجعه و ۵۸۰ بیمار بستری‌شده‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha