۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۴۵
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 83697495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بسیج امکانات خرمشهر برای مقابله با بیماری کرونا

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۴۵
کد خبر: 83697495
بسیج امکانات خرمشهر برای مقابله با بیماری کرونا

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار خرمشهر گفت: به منظور مقابله با کرونا و پیشگیری از این بیماری همه امکانات این شهرستان بسیج شده است.

محمد حیدری یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: همه دستگاه‌های شهرستان امکانات خود را برای اعمال سیاست های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسیج کنند.

وی با تاکید بر تامین نیاز شهرستان به مواد ضدعفونی از طریق واحدهای تولیدی الکل‌سازی افزود: خرمشهر تاکنون درگیر ویروس کرونا کوید19  نشده نیاز است و بنا بر این اولویت به استان‌ها و شهرستان‌های درگیر کمک می‌کنیم.

حیدری بر ادامه روند ضدعفونی اماکن عمومی شهرستان خرمشهر تاکید کرد و گفت:دهیاران نسبت به آهک‌پاشی انهار و جوی‌ها در روستاها اقدام کنند.

وی از ممنوعت خروج مدیران بهداشتی از منطقه تاکید کرد و گفت: مسوولان حوزه بهداشت تا زمان حل شدن مشکل بیماری کرونا حق خروج از شهرستان را ندارند.
فرماندار خرمشهر از غیبت مدیران واحدهای تولید الکل‌سازی انتقاد کرد و گفت: حضور نیافتن مدیران عامل شرکت‌های الکل سازی پذیرفتنی نیست و در شرایط کنونی باید در جلسه شورای سلامت حضور پیدا کنند.
وی اظهار داشت:مدیر عاملان شرکت‌های الکل‌سازی خرمشهر در اسرع وقت در فرمانداری حاضر شوند و نسبت به ارائه میزان تولید و نحوه عرضه آن توضیح دهند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در خصوص محتکران و گران‌فروشان اقلام بهداشتی در روزهای اخیر نیز گفت: این‌ها جنایتکار هستند و از دستگاه قضایی و دادستان درخواست می‌شود با این افراد برخورد قاطعانه‌ای داشته باشد.
حیدری در خصوص دفع پسماندهای عفونی همچون ماسک و دستکش‌های استفاده‌شده گفت: باید در مورد اقلامی که برای تهیه آن‌ها تقاضا وجود دارد چاره‌اندیشی شود و با نصب باکس‌های زباله با علامت‌های مشخص برای جمع‌آوری، بی‌خطر سازی و دفع آنها اقدام شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست گفت: واحدهای الکل سازی منطقه با توجه به اینکه اجازه توزیع الکل را ندارند جلساتی توجیهی با مدیران این واحدها برگزار و قرار شد عرضه الکل بین ۷۰ تا ۹۶ درصد جهت ضدعفونی دستها و سطوح از طریق داروخانه‌های سطح شهر به ادارات و مردم عرضه شود.

یلالی افزود: در مبادی ورودی به شهرستان‌های تابع دانشکده علوم پزشکی آبادان هماهنگی‌های لازم انجام و گروه‌های بهداشتی از روز دوشنبه  ضمن غربالگری مسافران یک بسته آموزشی و اطلاع‌رسانی در خصوص پیشگیری از بیماری ویروس کرونا را ارایه می‌هند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان به آمادگی سه بیمارستان در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان برای پذیرش بیماران ویروس کرونا اشاره کرد و افزود:در تلاش هستیم بیماران تنفسی را از دیگر بیماران  جدا کنیم ضمن اینکه بیمارستان طالقانی آبادان نیز برای بیمار غیرتنفسی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: فراخوان در رابطه با نیروهای درمانی موقت اعم از پزشک، پرستار، بهیار و ماما ، بهداشت محیط و پیشگیری برای گذر بحران در سه شهرستان برآورد شده در حد قرارداد های ۸۰ روزه بکارگیری می‌شوند.

شهردار خرمشهر در این نشست گفت: روزانه هشت هزار لیتر مواد برای ضدعفونی اماکن عمومی سطح شهر دریافت می‌شود.
داود دارابی افزود: در این طرح با استفاده از ماشین‌های آتش نشانی اماکن عمومی، نرده‌های بلوار ساحلی، صندلی‌ها و مبلمان شهری، صندلی‌های اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها، بانک‌ها و اماکن پرتردد ضدعفونی می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha