پیام‌های تسلیت درگذشت «رحمان»؛ از استاندار تا رییس‌جمهوری

مهاباد- ایرنا- در پی درگذشت «سیامند رحمان» قویترین وزنه‌بردار پارالمپیکی جهان، استاندار آذربایجان‌غربی در صدور پیام تسلیت پیش‌دستی کرد و پس از وی نیز بسیاری از مسوولان کشوری و استانی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و دهها شخصیت دیگر این ضایعه را تسلیت گفتند.

«محمدمهدی شهریاری» در پیام تسلیت خود که شامگاه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: از شنیدن خبر درگذشت ورزشکار خوش‌نام کشورمان جهان پهلوان رحمان بر اثر ایست قلبی بسیار متاثر شدم. تسلیت واژه کوچکی در برابر غم بزرگ جامعه ورزش است؛ «رحمان» قهرمان نامی ورزش ایران و جهان از دیار قهرمان‌پرور اشنویه که الگویی فاخر از منش پهلوانی، توانمندی و مردمداری بود، بارها در میادین مختلف پرچم پرافتخار ایران عزیز را به اهتزاز درآورد.

در متن پیام تسلیت دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری آمده است: «این پهلوان ملی و ورزشکار لایق و بااخلاق که رکورد جاودانه پاراوزنه برداری جهان و چندین دوره قهرمانی پارالمپیک و پارا آسیایی را در کارنامه درخشان و تحسین برانگیز خود دارد و با رکوردهای مقتدرانه خود در میادین ورزشی، بارها موجب غرور یک ملت و به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس ایران و طنین افکندن سرود جمهوری اسلامی در سراسر جهان شد، همواره در یادها باقی خواهد ماند و اراده پولادین و ایمان مخلصانه‌اش الهام بخش نسل‌های آینده مردم قهرمان پرور ایران خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم درگذشت «سیامند رحمان» را تسلیت گفت و نوشت: جهان پهلوان سیامند رحمان افزون بر ثبت رکوردهای جهانی ورزش، رکوردهای اخلاق را جابجا کرد. «سید عباس موسوی» سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: جهان پهلوان سیامند رحمان افزون بر ثبت رکوردهای جهانی ورزش، رکوردهای اخلاق را جابجا کرد. وی با بیان اینکه ایشان از سلسله نامداران ورزش است که پیش از صعود به قله‌های افتخار، گوهر اخلاق را بالای سر برده‌اند، اظهار داشت: فقدان مرد طلایی ایران را به مردم ایران، جامعه ورزش و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم.

در پیام «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان نیز درباره درگذشت ناگهانی سیامند رحمان آمده است: خبر درگذشت قهرمان ارزنده و محبوب و مردمی سیامند رحمان موجب تاثر و تالم فراوان شد؛ مرحوم رحمان بارها عنوان قوی‌ترین مرد معلول جهان را به دست آورد و سال‌ها با کسب مدال طلا و رکوردشکنی دل مردم را شاد و نام ایران عزیز را سربلند کرد. ضایعه درگذشت ناگهانی وی برای بنده بسیار ناگوار و ناباورانه است.

«حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی هم با صدور  پیامی «سیامند رحمان» را جهان پهلوان خواند و نوشت: «رحمان دار فانی را وداع گفت اما برای سالیان سال رکوردش در این وزن جاودانه خواهد بود.

 «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی درگذشت سیامند رحمان را تسلیت گفت و نوشت: درگذشت ناگهانی قهرمان محبوب و مردمی و رکورددار جهان در رشته وزنه‌برداری معلولان‌، آقای سیامند رحمان موجب تاسف و تاثر گردید. این قهرمان سرافراز  سال‌ها با اراده راسخ و پولادین خود افتخارهای بسیاری برای ملت ایران رقم زد و همواره از محبوبیت فراوانی در بین مردم ‌برخوردار بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این قهرمان ملی به آحاد ملت، جامعه ورزش معلولان ‌و خانواده ارجمند ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم‌، رحمت واسعه و برای بازماندگان‌صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

«علی‌اکبر گروسی»، رئیس کل دادگستری آدربایجان‌غربی هم نوشت: خبر درگذشت جهان پهلوان سیامند رحمان همه دلها را اندوهنگین و حزین کرد؛ جوانی سرشار از انرژی، شور، قدرت و از همه مهمتر روحیه مردم داری و پهلوانی که همان اندازه که مشهور و معروف بود به همان اندازه و بیشتر فروتن و خاضع بود. از دست دادن این چنین جوان ارزنده‌ای که بارها نام ایران اسلامی را بر قله‌های جهانی و المپیک پرآوازه کرده است، غمی سنگین و اندوهی جانکاه است. سیامند متعلق به خانواده یا اشنویه یا آذربایجان‌غربی نبود او محبوب دل‌های ایرانیان بود.

«سیدمحسن حمزه‌لو»، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز با صدور پیامی اعلام کرد: درگذشت سیامند رحمان ضایعه بزرگی است که بر جامعه ورزشی کشور وارد شد، بی‌شک غرورآفرینی‌های این ورزشکار مردمی در عرصه‌های بین‌المللی در تاریخ سرزمین‌مان جاویدان می‌ماند. اینجانب به نمایندگی از خانواده راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای آن عزیز از دست رفته از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستارم.

«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در پی درگذشت جهان پهلوان سیامند رحمان پیام تسلیتی صادر کردند. در این پیام آمده است: خبر فقدان ناگهانی وزنه‌بردار خوش‌اخلاق، قهرمان و خوش‌نام کشور و خطه سرافراز آذربایجان غربی، جهان‌پهلوان سیامند رحمان موجب تالم و تاثر اینجانب گردید.

سیامند رحمان به حق ورزشکاری سرافراز و افتخاری بی نظیر برای ایران عزیز اسلامی و خطه قهرمان خیز اشنویه و آذربایجان‌غربی بود که با همت خالصانه خود و با کم توقعی مثال زدنی و با روحی پر از اخلاص و مهربانی افتخاراتی تکرار نشدنی برای خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد. اینجانب درگذشت این قهرمان دلاور را به خانواده محترم ایشان و جامعه ورزشی استان و میهن عزیزمان تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان اجر و صبر از خداوند منان مسالت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان عصر امروز، یکشنبه بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha