۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبر: 83698734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار افزایش همه‌گیری کرونا در انگلیس

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبر: 83698734
هشدار افزایش همه‌گیری کرونا در انگلیس

لندن– ایرنا– مدیر پیشین سازمان بهداشت عمومی انگلیس هشدار داد، احتمال همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور بسیار زیاد است.

« پاول کسفورد » روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی با یادآوری افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در سایر کشورها افزود: احتمال زیادی وجود دارد که در انگلیس شاهد شیوع بیشتر این ویروس باشیم.

وی افزود: کشور باید برای مواجه شدن با این بحران آمادگی داشته باشد و هرگونه اقدام ممکن را برای مهار آن صورت دهد.

پروفسور کسفورد با بیان اینکه تاکنون منشاء بیشتر موارد ابتلا به کرونا از خارج از انگلیس بوده، افزود: اما رابطه موارد شناسایی شده در انگلیس با بیماران خارجی رو به کاهش است و این مساله ما را به این فکر سوق می‌دهد که به زودی شاهد شیوع بیشتر کرونا در کشور خواهیم بود.

به گفته او، ممکن است این رویداد در روزهای‌ آینده و یا کمی طولانی مشاهده شود.  

این مدیر پیشین در مصاحبه دیگری با شبکه رادیویی ۴ گفت، افراد سن بالا بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند. او هشدار داد ممکن است زمانی برسد که برای کاهش انتقال ویروس مجبور شویم روابط اجتماعی را کاهش دهیم.

تاکنون ۳۶ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و اعضای دولت این کشور برای بررسی بدترین حالت‌ و چگونگی مهار این ویروس تشکیل جلسه دادند. ریاست این جلسه را بوریس جانسون نخست وزیر برعهده دارد و در آن کارشناسان امور پزشکی و سروزیر اسکاتلند نیز حضور دارند.

کمیسیون اروپا امروز با صدور بیانیه‌ای خطر ابتلا به ویروس کرونا را از سطح «کم تا متوسط» به مرحله «متوسط تا بالا» افزایش داد.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha