۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83699303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تولید کنندگان چینی: کرونا مانع از سرگیری تولید است

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83699303
تولید کنندگان چینی: کرونا مانع از سرگیری تولید است

پکن-ایرنا-اگرچه شمار بیشتری از کارگران و نیروهای کاری بخش های مختلف به کارخانه های چین بازگشته اند، اما به دلیل شیوع کرونا هنوز تولید از سرگرفته نشده است.

خه یو هوا از مسوولان امور امنیت شرکت سینبون در پکن روز سه شنبه در مصاحبه ای با روزنامه چینی ساوث چاینا مورنینگ پست  گفت: کرونا بشدت بر فعالیت های ما تاثیرگذاشته است.

او تصریح کرد که از ۸۰۰ نفر نیروهای این کارخانه فقط ۴۰۰ نفر بازگشته اند اما به دلیل نگرانی از شیوع ویروس هنوز تولید از سرگرفته نشده است.

وی افزود که شمار زیادی از نیروهای کار کارخانجات چین نمی توانند در این شرایط بازگردند و بسیاری از راه ها کماکان مسدود است و راهی برای بازگشت آنها وجود ندارد.

این نشریه نوشت: بخاطر کمبود مواد خام و نبود کافی نیروی کار، بیشتر کارخانه ها در چین قادر به از سرگیری تولید نیستند.

لی چین از شرکت جایلین چین گفت : حتی اگر نیروها و کارگران باز گردند باید برای ۱۴ روز قرنطینه شوند. همین مانع دیگری برای از سرگیری تولید است.

وی گفت که پیش بینی ما این است که شرایط تا پایان ماه مارس به همین منوال خواهد بود و اگر کرونا تا آن زمان مهار شود می توان به تولید امیدوار بود.

خه جونگ یان از شرکت تولید دارو در پکن افزود:  کرونا تاثیرات بسیار مخربی بر کسب و کارها داشته است.

وی گفت که کار ما به سیاست های دولت بستگی دارد. کارخانه های تولید مواد خام در نقاط مختلف چین تعطیل هستند و یا کارگر کافی برای کار ندارند. لذا تولید کنندگان از لحاظ تامین مواد خام در مضیقه هستند.

سونگ شایو یک راننده کامیون در چین  نیز گفت: کار زیادی برای انجام دادن نداریم. تولید تعطیل است و بارها هم به راحتی قابل جابجایی نیست و تدابیر قرنطینه باعث تعطیلی بسیاری از بزرگراه ها شده است. با این حال دولت چین می گوید که شمار زیادی از کارخانه ها در روزهای آینده فعال خواهند شد.

این گزارش حاکی است که در استان جه جیانگ در شرق چین با کرایه هواپیما و قطار و اتوبوس، هزاران کارگر به کارخانه ها بازگردانده شده اند تا تولید از سرگرفته شود.

احتمال می رود بزودی نزدیک به ۷۰ درصد از فعالیت های تولیدی آغاز شود اما در بخش های کوچکتر و موسسات خصوصی وضعیت هنوز مطلوب نیست و بیشتر آنها درحال زیاندهی هستند.

این بخش ها اهمیت زیادی برای اقتصاد چین دارند. زیرا حدود ۳۰ میلیون موسسه کوچک و متوسط ۶۰ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی چین را شامل می شوند و ۸۰ درصد از نیروی کار کشور در آنها فعال هستند.

شرکت مورگان در آمریکا پیش بینی کرده است که اگر تولید در چین بسرعت از سرگرفته نشود رشد اقتصادی این کشور ممکن است در سه ماهه اول سال جاری میلادی به ۳/۵ درصد کاهش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha