۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2109
کد خبر: 83699483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معابر و ناوگان حمل و نقل شهری دیواندره ضد عفونی شدند

سنندج - ایرنا - شهردار دیواندره گفت: خیابان های اصلی و فرعی، اماکن عمومی و پرتردد این شهر همچنین ناوگان تاکسیرانی درون شهری با هدف مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا از سوی اکیپ‌های مخصوص با مواد شوینده و ضدعفونی کننده، گندزدایی شدند.

محمد محمودی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی، فضاهای عمومی از جمله خیابان اصلی و فرعی، بازار، پایانه‌ها، دستگاه‌های ورزشی پارک ها و بوستان‌ها، معابر و دیگر نقاط پرتردد سطح شهر در طول شبانه روز یک نوبت انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا به محض اطلاع از شیوع آن در استان در شهر دیواندره نیز برابر دستور العمل ابلاغی آغاز شد و شهرداری در این راستا اقدام به سفارش محلول ویژه ضدعفونی برای گندزدایی اماکن عمومی کرد.

شهردار دیواندره یادآور شد: کسبه و بازاریان برای ضد عفونی کردن خیابان ها و مغازه‌ها که هر شب از ساعت ۲۴ به بعد انجام می‌شود از تردد و کنار گذاشتن وسایل اضافی در معابر خودداری کنند تا کار ماموران شهرداری به سهولت انجام شود.

محمودی به وجود ۲۵۴ دستگاه تاکسی فعال در خطوط درون شهری اشاره کرد و گفت: هر روز یک بار تاکسی ها با حضور مسوول تاکسیرانی با مواد مخصوص ضد عفونی شده تا برای جابجا کردن مسافران مشکل بهداشتی نداشته باشند.

شهردار دیواندره با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا تعداد ۲ هزار برگ حاوی نکات بهداشتی در سطح بازار توزیع شده است، اضافه کرد: این عملیات تا کنترل کامل این بیماری ویروسی ادامه خواهد داشت.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور یک هزار و ۵۰۱ نفر است که ۶۶ نفر فوت کردند مچنین ۲۹۱ نفر نیز بهبود یافته داریم.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در کشور هفت هزار و ۲۸۰ نفر به بیمارستان ها مراجعه کردند که از این تعداد، از چهار هزار و ۳۱۲ تست گرفته شده که یک آزمایش یک هزار و ۵۰۱ نفر آنها مثبت است.

ابتلای ۱۰ بیمار به ویروس کووید ۱۹ در این استان تایید شده که از این تعداد، ۶ نفر در سقز بستری هستند که بیشترین تعداد است، ۲ نفر در بانه، یک نفر در کامیاران و یک نفر هم در سنندج بستری شده‌اند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۶۶۳ تن را گرفته است.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha