فعالیت آموزشی مدارس پایتخت تعطیل نیست

تهران- ایرنا- سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: با وجود این شرایط فعالیت مدارس تعطیل نیست و آنها با بهره‌مندی از روش‌های نوین روند آموزشی خود را ادامه می‌دهند.

مسعود ثقفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بخش نامه‌ای که روز گذشته به مدارس شهر تهران ابلاغ شد، تمامی مدارس موظف به بازگشایی و فعالیت هستند.

وی گفت: در طول ساعاتی که در آن بخشنامه اعلام شده یعنی از ساعت ۸ تا ۱۲ باید مدیر مدرسه و یک نفر از اعضای کادر اداری در مدرسه حضور داشته باشند و به ادامه روند آموزشی بپردازند.

ثقفی با اشاره به اینکه آموزش در مدرسه تعطیل بردار نیست، افزود: در شرایط حاضر همه افراد جامعه درگیر مقابله با بیماری کرونا  هستند و مسائل مربوط به آن همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است اما وظیفه مدارس به عنوان پایگاه آموزشی، ادامه فعالیت است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: به دلایل شرایط خاصی که در آن قرار داریم متاسفانه امکان حضور معلمان و دانش‌آموزان در مدارس نیست اما می‌توانیم از این وضعیت به عنوان یک فرصت استفاده کرده، به روش‌های نوین آموزشی دست پیدا کنیم و از آنها بهره‌مند شویم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات مدیران و دبیرانی که با بهره مندی از امکانات، تکنولوژی‌های روز و روش‌های نوین، روند آموزشی را ادامه می‌دهند، اظهارداشت: زمانی که این کار به صورت متمرکز و با مدیریت آموزشی مدرسه انجام شود، خوب است.

ثقفی درباره نگرانی خانواده‌ها از ایجاد وقفه و تعطیل شدن روند آموزشی فرزندانشان با توجه به تعطیلی‌های اخیر گفت: مدارس همه روزه با حضور حداقل ۲ نفر از مسئولان؛ مدیر، معاون و یا هر فردی به صلاحدید مدیر به کار عادی خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، مدرسه را پایگاه بزرگ اجتماعی دانست و افزود: نباید از این ظرفیت غافل شویم. مدارس در این شرایط مکلف هستند با استفاده از روش‌های نوین روند آموزشی را ادامه دهند و امیدواریم که تمامی مدیران این روند را به خوبی مدیریت کرده و وظیفه راهبری آموزشی خود را انجام دهند.

وی درباره وضعیت بهداشتی مدارس برای مقابله با بیماری کرونا اظهارداشت: با توجه به اینکه ۱۰ روزی است که هیچ دانش‎‌آموزی در مدرسه حضور نداشته، نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه مدیر و معاون مدرسه که در محل کار خود حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند اتاق‌های خود را ضدعفونی کنند.

ثقفی درباره زمان پایان سال تحصیلی با توجه به تعطیلی‌های اخیر گفت: اینها مباحثی قانونی است که در زمان مقرر در باره آن بر اساس قانون بررسی، تصمیم‌گیری و اعلام نظر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مدارس استان و شهر تهران از چهارم تا ۱۴ اسفندماه به دلیل پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، تعطیل هستند.

 بیش از ۲ میلیون دانش آموز در ۸ هزار و ۳۱۵ مدرسه در استان تهران تحصیل می‌کنند که از این تعداد، حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز در ۴ هزار و۲۰۰ مدرسه شهر تهران فعالیت دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،تا روز گذشته یکهزار و ۵۰۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۲۹۱ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha