همدان توان تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک را دارد

همدان- ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: ۳۰ واحدتولیدی این استان توان تولید روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک را دارند.

حمید رضا متین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۳۰ واحد آمادگی خود را برای دوخت ماسک اعلام کردند که در صورت تایید علوم پزشکی و ارائه مجوز لازم برای توزیع این ماسک ها در تجهیزات پزشکی، می توان ماسک مورد نیاز استان را تامین کرد.

وی اضافه کرد: شماری از این واحدها در حال تولید ماسک برای بخش های صنعتی، کلوچه پذیری و دیگر واحدهای صنعتی بوده و کیفیت تولیدات آنها از ماسک های دارای یک برگ موجود در بازار بسیار بهتر است چرا که سه و پنج لایه بوده و یک لایه آن دارای مواد جاذب ویروس است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: هم اینک روزانه ۱۲ هزار ماسک توسط ۶  واحد تولید می شود که از روز گذشته با تاکید علوم پزشکی به استریل بودن ماسکها نتوانستیم مجوز لازم برای تولید ماسک به واحدهای جدید بدهیم.

متین بیان کرد: مواد شوینده غیرالکلی به هر میزان که تقاضا موجود باشد در استان می توان تولید کرد و هم اینک نیاز مواد شوینده استان های لرستان و کرمانشاه توسط واحدهای صنعتی همدان تامین می شود.

طبق گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا ۱۲ اسفند ، حدود هفت هزار و ۸۰۲ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از چهار هزار و ۳۱۲ تن از آنها تست گرفته شده و یک هزار و ۵۰۱ نفر مورد مثبت کرونا اعلام شدند همچنین ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته به ثبت رسیده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha