۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 1370
کد خبر: 83700848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروانسرای بلاآباد نایین به اقامتگاه سنتی تبدیل می‌شود

اصفهان-ایرنا- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین از تبدیل شدن کاروانسرای تاریخی بلاآباد این شهرستان به اقامتگاه سنتی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

محمود مدنیان روز  چهارشنبه به ایرنا گفت: این کاروانسرای تاریخی با مساحتی نزدیک به ۲هزار متر مربع در مجاورت محور مواصلاتی اصفهان به نایین در محور شرق استان واقع شده و در زمان سلطنت شاه‌عباس اول صفوی به همت یکی از رجال سرشناس منطقه به نام میرزا مغیت‌الدین مومن و پسرش بنا شده است.

وی افزود: این بنا در طول گذر ایام به دلیل متروکه بودن دچار فرسایش و تخریب‌های زیادی شده بود، با این وصف با هماهنگی  به عمل آمده با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، این بنا در فهرست بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری گردشگری استان اصفهان قرار گرفت.

مدنیان تاکید کرد: هم اینک این مجموعه تاریخی توسط بخش خصوصی پس از صدور مجوزهای مربوط در حال مرمت به منظور تبدیل شدن به مجموعه اقامتگاه سنتی و پذیرایی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین گفت: این بنای تاریخی  پس از کاروانسراهای انارک و مشجری به عنوان سومین کاروانسرای شهرستان نایین از طریق بخش خصوصی در حال مرمت است.

شهرستان نایین با بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha