۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83701275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیمارستان های موقت کانون شیوع کرونا در چین تعطیل می شوند

پکن - ایرنا - با کاهش چشمگیر شمار مبتلایان کرونا در استان "هوبی" کانون شیوع بیماری در چین، بیمارستان های موقتی این منطقه تعطیل می شوند.

"چاینا نیوز" رسانه چینی از قول "تو یوان چایو" معاون کمیسیون بهداشت این استان آورده است که در برخی از مناطق استان خطر به طور کامل برطرف شده و در روزهای اخیر هیچ موردی از این بیماری شناسایی نشده است.

او تاکید کرد که با انجام بررسی های ایمنی و از لحاظ بهداشتی تصمیم بر این گرفته شد که در این مناطق از استان بیمارستان های موقت جمع آوری و تعطیل شوند.

این مقام چینی گفت که نظام پزشکی در سطح استان به حال عادی بازخواهد گشت اما تدابیر قرنطینه و کنترل به طور شدید برقرار خواهد بود.

در شهر ووهان مرکز استان که این کمیسیون آن را از مناطق پرخطر طبقه بندی کرده است، شماری از بیمارستان ها برای بیماران بدحال و با شرایط ویژه اختصاص داده شده است.

در این شهر تا پیش از این ۵ هزار متر مربع تخت بیمارستانی در ۱۶ بیمارستان موقت شامل ورزشگاه ها، مراکز نمایشگاهی و چند مکان دیگر برای درمان مبتلایان به کرونا اختصاص داده شده بود.

کمیسیون بهداشت ملی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۱۱۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که ۱۱۵ نفر آنها در استان هوبی هستند. در این مدت ۳۸ نفر جان باخته اند.

این کمیسیون می افزاید که از میان ۸۰ هزار و ۲۷۰ بیمار کرونایی در چین ۵۰ هزار و ۶۹۱ نفر درمان شده و ۲ هزار و ۹۸۱ نفر فوت کرده اند.

کمیسیون همچنین هشدار داده است که در نمونه های مدفوع برخی از بیماران ویروس کرونا مشاهده شده است. به همین دلیل امکان انتقال ویروس از این طریق همچنان به قوت خود باقی است و پزشکان و پرستاران و بیمارستان ها باید به دقت این مساله را در نظر داشته باشند.

تا پیش از این، کمیسیون بهداشت ملی اعلام می کرد که ویروس کرونا فقط از طریق بزاق دهان منتشر می شود و حتی فاصله نزدیک به ۲ متر نیز می تواند موجب انتقال آن شود و یا اینکه فرد در صورتی مبتلا به این بیماری می شود که برای مدت طولانی در یک فضای بسته با یک بیمار قرار گرفته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha