انتخابات اسراییل ماهیت نبرد با اشغالگران را تغییر نمی دهد

تهران – ایرنا – گروه های فلسطینی در واکنش به انتخابات اسراییل اعلام کردند که نتایج به دست آمده از انتخابات از وجود یک جامعه صهیونیستی نژادپرست حکایت می کند ولی ماهیت نبرد با اشغالگران را تغییر نخواهد داد.

به گزارش شماره امروز (چهارشنبه) روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، این گروه ها در بیانیه های خود در واکنش به انتخابات اخیر پارلمانی در رژیم صهیونیستی  افزودند: این انتخابات دربردارنده نکته جدیدی نیست اما نتایج حاصل از این انتخابات همچنین یک سیلی بر گونه کسانی است که به حل و فصل مسائل با اسراییل دل بسته اند و بر سر آن شرط می بندند. 

گروه های فلسطینی با صدور بیانیه های جداگانه ای در همین رابطه با تاکید بر ادامه مبارزه اعلام کردند: ما هیچگاه به انتخابات رژیم اسراییل تکیه نکرده و نخواهیم کرد.

عریقات : گام بعدی الحاق کرانه باختری است

صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان اولین واکنش فلسطینیان به نتایج انتخابات کنیست اسراییل و پیروزی حزب لیکود در آن در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: شهرک سازی و الحاق اراضی و آپارتاید ( رژیم نژادپرست ) پیروز شد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت اشغالگر تصمیم  گرفت که ادامه اشغالگری و درگیری برای رژیمش پیشرفت و شکوفایی به همراه دارد.

عریقات با اشاره به اینکه گام بعدی اسراییل الحاق سرزمین های فلسطینی است از این اقدام به عنوان « اشتباه تاریخ » یاد کرد.

حماس : ماهیت نبرد با اشغالگران تغییر نخواهد کرد

« فوزی برهوم » سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد : دولت بعدی اسراییل هر که می خواهد باشد ، نمی تواند ماهیت نبرد با اشغالگران را تغییر دهد.

برهوم در یک گفت وگوی مطبوعاتی اظهار داشت : ما به تغییر و تحولات موجود در درون جامعه اسراییل تکیه نکرده ایم زیرا همه آنها محصول طرح صهیونیستی اشغالگری است و هدف آن تحکیم پایه های رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان است.  

وی گفت: ما بر اراده ملت و مقاومت مستمر و فزاینده خود تکیه کرده ایم و دفاع از حقوق مردم خویش و مقابله با رژیم اشغالگر و طرح هایش و به شکست کشاندن طرح معامله قرن و تمامی توطئه هایش جهت از بین بردن آرمان فلسطین را حق مشروع خود می دانیم.

جهاد اسلامی : واقعیت تغییر نمی کند 

موضع تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس از و جنبش جهاد اسلامی هم تکرار شد و در همین راستا « داوود شهاب » تاکید کرد که جنبش متبوع وی به تغییر یافتن سیاست اسراییل بعد یا قبل از انتخابات امید نبسته است.

داوود شهاب اظهار داشت که جنبش جهاد اسلامی بر ایستادگی ملت فلسطین و پایداری مردم تکیه کرده است و نتایج انتخابات اسراییل به هیچ وجه واقعیت را تغییر نمی دهد زیرا اشغالگری و تجاوزگری همچنان ادامه دارد و طبیعی و بدیهی است که با این اشغالگری و تجاوزگری مقابله کنیم .

جبهه مردمی آزادی فلسطین : انتخابات نمایانگر جامعه صهیونیستی نژادپرست است

از سوی دیگر جبهه مردمی آزادی فلسطین تاکید کرد که نتایج انتخابات  اسراییل قابل پیش بینی بود و در بردارنده نکته جدیدی نیست . این انتخابات نمایانگر نقشه سیاسی حزبی در رژیم صهیونیستی و رویکرد راست گرای نژادپرست جامعه اسراییلی است.

این جبهه توضیح داد: تفاوتی میان جبهه راستگرا و چپ گرا در جامعه اسراییل نیست زیرا هر دو دارای برنامه ها و مواضع مشابهی به ویژه در ارتباط با آرمان فلسطین هستند. در واقع پیروزی تندروهای نژادپرست تر در این انتخابات سیلی محکمی بر کسانی زد که از یک سو به فرآیند سازش و از سوی دیگر به تحولات  شکل گرفته در درون پارلمان اسراییل چشم امید بسته اند.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha