۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83701830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آسوشیتدپرس: درباره تهدید کرونا حرف مقام‌های بهداشتی را باور کنیم یا ترامپ؟

تهران- ایرنا- اظهارات خوشبینانه دونالد ترامپ درباره ویروس کرونا از جمله در زمینه ساخت واکسن و یافتن راه علاج آن در تضاد با اظهارات مقام‌های بهداشتی و دانشمندان آمریکاست و نشان می‌دهد ارتباطی بین نظرات دو طرف درباره این ویروس وجود ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش روز چهارشنبه خود نوشت: رئیس جمهوری آمریکا یک چیز را می‌گوید و مقام‌های بهداشتی ایستاده در کنار او چیز دیگری. حرف کدام یک را باید درباره تهدید ویروس کرونا باور کرد؟
به نوشته این رسانه، اظهارات امیدوارکننده ترامپ برخلاف هشدارهای دانشمندان فدرال است و آمریکایی‌ها از دولت می‌خواهند به غیر از اطمینان دادن، واقع‌گرا باشد.

مقام‌های بخش بهداشت آمریکا تلاش می‌کنند بدون عصبانی کردن رئیس جمهوری که لحن خوشبینانه‌تری درباره سرایت این ویروس دارد درباره حقایق سخن بگویند.
دانشمندان می‌گویند در حال حاضر واکسنی برای درمان کرونا وجود ندارد اما ترامپ بارها به ایده ساخت واکسن اشاره کرده است.
آنها می‌گویند آمریکا ممکن است برای مقابله با کرونا از کشورهای دیگر آماده‌تر باشد اما هنوز برای آگاهی از این که طرح‌های مقابله ای این کشور چگونه عملی خواهند شد، زود است.

ترامپ که از سقوط بازارهای سهام به دلیل شیوع ویروس ناراحت است گفته، واکسن این ویروس به زودی در دسترس خواهد بود و درمان و علاج آن ممکن می‌شود.
او که تلاش می‌کند اوضاع را آرام کند هفته گذشته درباره موارد ابتلا به ویروس در آمریکا گفت: این روند نزولی است؛ اما مقام‌های بهداشتی آمریکا می‌گویند شمار مبتلایان افزایش یافته است.

ترامپ همچنین گفته بود که قربانیان شناسایی شده در حال بهبود هستند در حالی که حال دستکم چهار نفر از آنها وخیم است.
او در مسیر حرکت به موسسه‌های ملی سلامت در حومه مریلند گفت: گسترش این ویروس در آمریکا «به هیچ وجه اجتناب ناپذیر» نیست اما کشورش اقدامات موثری را برای جلوگیری از آن انجام داده است.
این مواضع ترامپ در تناقض با اظهارات دانشمندان فدرال درباره اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری است.

« لامار الکساندر » رئیس کمیته بهداشت کمیته سنای آمریکا با نظر بسیاری از دموکرات‌ها موافق است: «باید به حرف مقام‌های بهداشت عمومی که سیاسی نیستند گوش کرد.»
او گفته، به رئیس جمهوری و مایک پنس معاونش توصیه کرده که اجازه دهند افراد متخصص درباره این ویروس اظهارنظر کنند.

دموکرات‌های کنگره می‌گویند حرف‌های ترامپ درباره نزدیک بودن ساخت واکسن و حتی درمان، داروی ساختگی آرام بخشی است که وجود خارجی ندارد.

تام فریدمن رئیس مرکز پیگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا می‌گوید، بین پیامی که ترامپ - که سابقه علمی ندارد - ارسال می‌کند و نظر کارشناسان پزشکی، تفاوت وجود دارد و کارشناسان در سایه قرار گرفته‌اند.

دکتر آنتونی فائوسی از مرکز ملی بهداشت آمریکا دیروز (سه‌شنبه ۱۳ اسفند) در جلسه شهادت سنا گفت: بزودی هیچ‌گونه درمان و واکسنی برای مقابله با کرونا در دسترس نخواهد بود و درمان‌های احتمالی حتی ممکن است زوتر از ساخت واکسن باشد.
به گفته مِیْزی هیرونو سناتور دموکرات آمریکایی، سناتورها به مایک پنس معاون ترامپ گفته‌اند، دولت باید برای جلوگیری از ترس و وحشت و گمراه کردن مردم، اطلاعات دقیقی ارائه دهد.

ویروس کرونا که نخست در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و به مرگ بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر منجر شده است.
در آمریکا بیش از ۱۰۰ مورد مبتلا شناسایی شده و شمار قربانیان تا صبح امروز (چهارشنبه ۱۴ اسفند) به ۹ نفر رسیده است.

ناامیدی از دسترسی به کیت آزمایش کرونا
همزمان با تلاش مقام‌های دولت آمریکا برای اطمینان دادن به قانونگذاران درباره ظرفیت این کشور برای تهیه یک میلیون کیت آزمایشی، سناتور پیت مورفی دیروز(سه‌شنبه) در این زمینه گفت: از کسانی که بیمارند و می‌خواهند آزمایش شوند شنیده است که نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند.
او این اوضاع را غیرقابل قبول دانست.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تاخیر و اقدامات نادرست، سبب شده آمریکا در انجام هزاران آزمایش مربوط به کرونا عقب‌تر از کشورهای دیگر باشد.
به گفته رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا، این سازمان در حال همکاری با یک شرکت خصوصی برای تهیه 2 هزار و ۵۰۰ کیت آزمایشگاهی تا پایان این هفته است.

با این حال وقتی سناتورهای کمیته‌های بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی، دولت را درباره عمل به وعده‌هایش در تاریخ تعیین شده تحت فشار قرار دادند، مقام‌های بهداشتی آمریکا از وعده دادن خودداری کردند.

کارشناسان مستقل می‌گویند نمی‌توانند ارزیابی دقیقی درباره تحقق اهداف دولت ترامپ ارائه دهند اما به سازمان‌های بهداشتی توصیه کرده‌اند از چنین تلاشی دریغ نکنند.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha