صدراعظم اتریش: بحران پناهجویان سال ۲۰۱۵ نباید تکرار شود

تهران- ایرنا- صدر اعظم اتریش با بیان این که ترکیه از پناهجویان به عنوان اهرم فشار به اتحادیه اروپا استفاده می کند تاکید کرد که بحران هجوم پناهجویان به اروپا در سال ۲۰۱۵ نباید تکرار شود.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه یورو نیوز «سباستین کورتس»  اقدام ترکیه در بازکردن مرزهای مشترک خود با اروپا به سوی پناهجویان را به باد انتقاد گرفت.
وی با بیان این که ترکیه با این کار قصد دارد اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد و این قابل پذیرش نیست هشدار داد که بحران هجوم پناهجویان به مرزهای اروپا در سال ۲۰۱۵ نباید تکرار شود.
به گفته صدراعظم اتریش این کشور نیروهای امنیتی خود در مرزها را افزایش داده اما امیدوار است سیل پناهجویان به مرزهای اتریش نرسد.
وی همچنین از رایزنی های دولت خود با مقامات بلغارستان و یونان که در خط مقدم ورود پناهجویان از ترکیه به اروپا هستند، خبر داد.
کورتس پیشتر نیز با اشاره به هجوم پناهچویان به اروپا در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ گفته بود: ما در اتحادیه اروپا و در طول مسیر بالکان غربی با شرکای خود در تماس هستیم و در صورت عدم موفقیت محافظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، اتریش از مرزهای خود محافظت خواهد کرد.  
وی با انتقاد از تصمیم دولت ترکیه و هجوم مهاجرت غیرقانونی پناهجویان در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: که اتریش آماده است تا کشورهای واقع در مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا را با پلیس‌های اضافی مورد حمایت قرار دهد، تا پناهجویان در همان مرزهای خارجی اتحادیه اروپا متوقف شوند.  
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز شنبه با تاکید بر پایبندی اروپا به تعهدات خود گفت که مرزهای ترکیه به سوی اروپا برای مهاجران همچنان باز است.  
اردوغان با تاکید بر آنکه ترکیه دیگر نمی‌تواند موج جدید مهاجرت پناهندگان را کنترل کند، گفت که دولت وی اجازه می‌دهد که پناهندگان از ترکیه به اروپا سفر کنند.  

بحران مهاجرتی سال ۲۰۱۵ اروپا با افزایش تعداد پناهندگان از مناطقی چون خاورمیانه، آفریقا، بالکان و آسیای جنوبی که از طریق دریای مدیترانه و اروپای جنوب شرقی به اتحادیه اروپا آمدند بروز کرد. به گفتهٔ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این سال ۷۰ درصد پناهندگان از سوریه، افغانستان و اریتره بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha