مدیرجهاد کشاورزی جهرم: توزیع لیموی این شهرستان به تنظیم بازار کمک کرد

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: ارسال لیموی لیسبون (خارگی) این شهرستان که ظرف چند روز اخیر به نقاط مختلف کشور انجام شد، به تنظیم بازار این محصول کمک کرد.

علی جوکار، چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به حاشیه‌هایی که در مورد احتکار لیمو در سردخانه‌های جهرم مطرح شد، ظرف ۲ هفته گذشته با در نظر گرفتن شرایط کشور و نیاز به این محصول، باغداران و سردخانه‌داران این شهرستا، همکاری لازم را در این زمینه داشتند و روزانه بین ۱۵۰تا ۲۵۰ تن لیموی لیسبون از این منطقه به سایر استان‌های کشور ارسال شد.

وی ادامه داد: برای تنظیم بازار لیموی لیسبون، نشست‌های متعددی با سردخانه‌داران جهرم در این شهرستان برگزار و مقرر شد در شرایط کنونی، به میزان مورد نیاز این محصول در اختیار مردم قرار داده شود.

جوکار افزود: شهرستان جهرم به عنوان قطب اول تولید لیموترش در کشور، سالانه ۳۵ درصد از تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، لیموی لیسبون جهرم که زرد رنگ و آبدار است و به بازار مصرف داخل وخارج از کشور عرضه می‌شود، یکی از مهم‌ترین اقلام تولیدی لیموترش این شهرستان است که بیشتر مصرف تازه‌خوری دارد و ماندگاری بالای این محصول یکی از ویژگی‌هایی است که شرایط را برای صادرات آن تسهیل می‌کند.

جوکار بیان کرد: عملیات برداشت این محصول از اواسط آذرماه آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

با شیوع ویروس کرونا در شماری از استان های ایران و توصیه‌های بهداشتی و تغذیه‌ای برخی از پزشکان در این مورد، قیمت بعضی از اقلام مصرفی مردم از جمله لیمو ترش در برخی از مناطق کشور افزایش یافت.

پیش از این رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در مطلبی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و ماموریتی که به مجموعه بسیج اصناف در استان فارس برای مهارگرانی کاذب این محصول محول شد، بسیج اصناف جهرم، سردخانه‌های نگهداری لیمو را که با قیمت‌های نامتعارف این محصول را به فروش می‌رساندند، شناسایی کردند و اقدامات و برخورد لازم در این زمینه انجام شد.

غلامرضا حسین‌پور افزود: این اقدام باعث شد قیمت لیموترش از کیلویی ۳۵۰هزار ریال به ۲۰۰ هزار ریال در یک روز کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha