واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده از یارانه دولتی برخوردار می‌شوند

سنندج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران کردستان گفت: واحدهای تولیدی که در زمان حاضر در این استان اقدام به تولید مواد ضد عفونی کننده، کنند از یارانه دولتی بهره مند می‌شوند.

محمد فلاحی چهارشنبه شب پس از جلسه استانی ستاد مدیریت بحران با موضوع مقابله با ویروس کرونا به ریاست استاندار کردستان اظهار داشت: یکی از مصوبات این جلسه اختصاص یارانه به واحدهایی است که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات این جسله به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با عنایت به هماهنگی به عمل آمده همچنین نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار نمی‌شود و اقامه نماز جماعت در مساجد سراسر استان، ادارات دولتی و مراکز نظامی و انتظامی نیز تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه هیچ سازمان یا مؤسسه آموزشی غیر دولتی اجازه تشکیل کارگاه آموزشی و یا برگزاری آزمون در این ایام را ندارد، افزود: در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه ها فردا تصمیم گیری کرده و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: کارگروهی با مسوولیت سپاه پاسداران و با همکاری شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید به منظور هماهنگی و هم افزایی در بحث گندزدایی و ضد عفونی روزانه معابر و اماکن عمومی، میدان های میوه و تره بار، وسایل نقلیه عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه ها و دیگر اماکن عمومی تشکیل و کار خود را شروع کنند.

مدیرکل مدیریت بحران کردستان تاکید کرد: مراکز شماره گذاری و تغییر پلاک پلیس راهور در سراسر استان نیز از روز شنبه به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری ویروس کرونا تعطیل خواهند بود و در جایگاه‌های عرضه سوخت نیز وظیفه سوختگیری خودروها بر عهده اپراتورها هست تا از تماس مستقیم مراجعین با نازل ها جلوگیری شود.

وی گفت: به منظور مقابله با بیماری کرونا در سطح روستاهای پرجمعیت استان، کمیته پیشگیری با حضور اعضای شوراهای اسلامی، دهیار، بهورز روستا و حوزه مقاومت بسیج با هدف آگاه سازی روستاییان از خطرات این ویروس و اعلام توصیه های بهداشتی تشکیل می‌شود.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود  ۱۴ مورد قطعی ابتلای به ویروس کرونا در کردستان ثبت شده و تاکنون مورد مثبتی که فوت کرده باشد در این استان گزارش نشده است.  

همچنین ۸۵ نفر از اقوام و بستگان بیماران کرونای مثبت نیز در خانه هایشان قرنطینه هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha