۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83702958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۲۱ بیمار مشکوک به کرونا در استان سمنان بستری هستند

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: هم‌اکنون ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۱۴۰ بیمار در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری و تحت درمان هستند.

نوید دانایی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و کارگروه مقابله با کرونا سمنان در استانداری، ابراز داشت: ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان کوثر بستری و هفت بیمار مرخص شدند.

وی، تب، سرفه و آبریزش بینی را از علائم ویروس کرونا عنوان و اضافه کرد: پنج نفر دیگر نیز در مدت زمان مذکور به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان شفا سمنان بستری و پنج بیمار مبتلا به کرونا معالجه و ترخیص شد.

این مقام مسوول از وجود ۸۰۰ تخت بیمارستانی زیر نظر بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان و همچنین از آمادگی تمامی کارکنان درمانی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جست و جوی خانه به خانه بیماران مشکوک کرونا در دستور کار است، بیان کرد: طرح جست و جوی ویروس ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد و برای اجرای این طرح همکاری تمام دستگاه ها نیاز است.

دانایی گفت: ۸۰۰ نیروی بسیجی به منظور کمک برای اجرای طرح جست و جوی بیماران مشکوک به کرونا نیاز است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح شهرهای تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود تا روزپنج‌شنبه به ۶۰ نفر رسید. 

اخبار مرتبط