۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83703104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به صورت آزمایشی در سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: سمنان مجری مرحله اول طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به صورت آزمایشی در کشور شد.

عباس بی‌نیاز عصر پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: الکترونیکی‌سازی ابلاغ اوراق مالیاتی با هدف جلوگیری از ترددهای غیرضروری، تسریع درانجام امور مودیان و افزایش رضایتمندی آنها، در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان سمنان قرار گرفت .
وی بیان کرد : اوراق تشخیص و قطعی که در سامانه سنیم و سامانه‌های تک منبعی اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می‌شوند به طور خودکار در حساب کاربری متقاضیان ابلاغ الکترونیکی بارگذاری وهمزمان با بارگذاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری، پیامک اطلاع‌رسانی به تلفن همراه مودیان ارسال خواهد شد .
وی ادامه داد : چنانچه مودی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری برگه در سامانه ابلاغ آن را مشاهده کند، به منزله ابلاغ برگه است و این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر بوده و تمامی پیامدهای قانونی ابلاغ واقعی را دربرخواهد داشت .
بی‌نیاز خاطر نشان کرد :متقاضیان استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، برای دریافت الکترونیکی اوراق مالیاتی باید فرم درخواست بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی را در سامانه ثبت‌نام سازمان امور مالیاتی کشور تکمیل و ارسال کنند .
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد : اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی نقشی مهم در تسریع و تسهیل در امور مالیاتی مودیان دارد.

اخبار مرتبط