۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83703603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد جدی نگرفتن بحران کرونا

تهران – ایرنا – سازمان بهداشت جهانی با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا، هشدار داد که کشورهای جهان این بحران را به میزان کافی، جدی نمی گیرند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه، «تدروس آدانوم گبریسوس» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به خبرنگاران گفت: برخی کشورها تعهد سیاسی لازم و متناسب با سطح تهدید پیش رو را نشان نداده اند.

وی افزود: این یک تمرین نیست، بلکه این اپیدمی، تهدیدی برای هر کشوری چه فقیر و چه غنی است.

وی از سران دولت های همه کشورها خواست به جای واگذاری مسئولیت پاسخگویی به این بحران بر وزراتخانه های بهداشت، مسئولیت این کار را برعهده گیرند و همه بخش ها را هماهنگ کنند.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، اقدام لازم برای مقابله با کرونا را آمادگی فعالانه توصیف کرد.

بیماری کرونا تقریبا ۱۰۰ هزار نفر را در حدود ۸۵ کشور سراسر جهان مبتلا کرده و منجر به مرگ سه هزار و ۳۰۰ نفر شده است.

این بیماری همچنین باعث اختلال در امور بازرگانی، گردشگری، رویدادهای ورزشی و برگزاری کلاس های درس شده است، به طوری که تقریبا ۳۰۰ میلیون دانش آموز و دانشجو در سراسر جهان خانه نشین شده اند.

این مساله حتی بر مذهب نیز تاثیر گذاشته تا جایی که واتیکان اعلام کرده که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان ممکن است برنامه های خود را تغییر دهد. گردشگران نیز از ورود به شهر بیت لحم در فلسطین اشغالی منع شده اند و عربستان، اماکن مقدس اسلامی در مکه و مدینه را برای ضدعفونی کردن، تخلیه کرده است.

براساس این گزارش، چین که منشا شیوع کرونا است، همچنان بالاترین موارد ابتلا و مرگ ناشی از آن را دارد، اما این آلودگی به خارجی از این کشور نیز سرایت کرده و بالاترین موارد ابتلا بعد از چین در کره جنوبی، ایران و ایتالیا ثبت شده است.

در همین حال، نتایج یک بررسی حاکی است درصد بالایی از بیمارستان های آمریکا، برای مدیریت سالم کووید – ۱۹ آماده نیستند.

با افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و رسیدن شمار جان باختن به ۱۲ نفر در این کشور براثر آلودگی به این ویروس، کنگره آمریکا روز پنجشنبه مبلغ هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با کرونا اختصاص داد. بیش از ۱۸۰ نفر نیز در ایالات متحده آلوده شده اند.

با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با کم اهمیت جلوه دادن این خطر، گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی مبنی بر نرخ ۳.۴ درصدی مرگ و میر ناشی از این بیماری را نادرست دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha