۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 83703775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار: از پذیرش مسافر و میهمان در گناباد معذوریم

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا و برای کاهش مخاطرات احتمالی از پذیرش مسافر و میهمان طی دو هفته آینده در این شهر معذوریم.

حامد قربانی روز جمعه در نشستی خبری افزود: گنابادیها مردم بسیار میهمان نوازی هستند ولی برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا تا بعد از رفع خطر شیوع این بیماری هیچ میهمان و مسافری را از سطح کشور و نقاط آلوده در این شهر نمی پذیریم.

وی ادامه داد: با توجه به مثبت بودن و وضعیت بیماری کرونا در شهرهای اطراف خطر ابتلا به این بیماری در گناباد افزایش یافته و مردم این شهر نیز از هر گونه سفر  به سایر نقاط و همچنین حضور در سطح شهر و مکانهای پر رفت و آمد و اجتماعات بپرهیزند.

وی تصریح کرد: به تازگی افرادی از یکی از استانهای پر خطر به گناباد سفر کرده بودند که به صورت ارشادی از آنان درخواست شد که این شهر را ترک کنند.

قربانی گفت: علاوه بر امکانات موجود در صورت شیوع کرونا در گناباد بیمارستان صحرایی در این شهر ایجاد می شود.

وی گفت: هیچ جلسه کارگروه گردشگری برای پذیرش مسافر در تعطیلات نوروز در گناباد برگزار نشده و جلسات برخی ادارات ذیربط به صورت تخصصی برای بررسی قابلیتهای موجود شهرستان بوده که هر چند وقت یک بار برگزار می شود.

فرماندار گناباد گفت: برگزاری این جلسات به معنای پذیرش مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز نیست و تا رفع خطر ویروس کرونا همه اماکن اقامتی و گردشگری تعطیل و از پذیرش مسافر معذورند.

قربانی گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین گناباد هیچ فرد و مسوولی به جز رییس دانشگاه علوم پزشکی حق اظهار نظر راجع به وضعیت و تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا را ندارد.

وی  افزود: هدف از تعطیلی  مدارس و دانشگاهها افزایش حضور شهروندان و خانواده ها در منزل برای پرهیز از خطر شیوع کرونا است ولی تعداد زیادی از مردم این مساله را جدی نگرفتند و برخی موارد شاهد ازدحام جمعیت در مناطق پر خطر و بافت مرکزی شهر هستیم.

او ادامه داد: با توجه به کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای پیشگیری مردم برابر ویروس کرونا در گناباد سه واحد تولیدی برای تولید این اقلام فعال شد و مقادیری ماسک نیز با هماهنگی اداره صنعت و معدن و تجارت تهیه و با اولویت جانبازان و افراد در معرض خطر توزیع می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم ضمن تاکید بر اینکه مردم به شایعات در خصوص بیماری کرونا توجه نکنند گفت: با یکی از پرسنل این دانشگاه که اقدام به انعکاس شایعات در این زمینه در فضای مجازی کرده بود برخورد و وی  اخراج شد.

دکتر جواد باذلی افزود: ۸۵ نفر با علائم بیماریهای تنفسی و مشکوک به کرونا در گناباد  طی چند روز گذشته مورد غربال گری قرار گرفتند که ۶۲ نفر ترخیص و ۲۳ نفر بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: آزمایشهای ۲۹ نفر برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شد که ۱۳ مورد آن منفی و بقیه در دست بررسی است و تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا در گناباد گزارش نشده است.

او اضافه کرد: چهار ایستگاه تب سنجی در مبادی ورودی گناباد و بجستان مستقر می شوند و افراد در بدو ورود به این شهرها  معاینه و در صورت داشتن علائم مشابه کرونا برای درمان قرنطینه خواهند شد.

سه بخش با ظرفیت ۶۶ تخت برای درمان بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد اختصاص یافت.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی  با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha