تعداد مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۸ نفر رسید

بیرجند - ایرنا - موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی به ۱۸ نفر رسید که مربوط به چهار شهرستان استان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند روز جمعه درباره آخرین وضعیت مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آماری که اعلام شده از ۱۱۲ نمونه آزمایش تشخیص کرونا که جواب آنها را دریافت کرده‌ایم، ۹۴ نمونه منفی و ۱۸ مورد مثبت اعلام شده که از این تعداد یک فوتی داشته‌ایم و تعداد فوتی‌ها اضافه نشده است. 

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: از تعداد نمونه‌‍‌های مثبت ۱۰ مورد مربوط به شهرستان بیرجند، چهار مورد شهرستان قاینات، ۲ مورد شهرستان فردوس و ۲ مورد شهرستان زیرکوه بوده است. 

وی با اشاره به آمار فوتی‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده است گفت: ۶ مورد فوتی مشکوک داشته‌ایم که هر ۶ مورد پاسخ نمونه منفی بوده است، یعنی به خاطر بیماری عفونی کرونا فوت نشده‌اند.

وی تصریح کرد: این ۶ مورد فوتی مشکوک که جواب آزمایش آنها منفی اعلام شده، سه مورد در بیرجند، یک مورد بشرویه، یک مورد قاین و یک مورد فردوس بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: البته با مواردی فوتی که نمونه ارسال شده به عنوان مثبت برخورد می‌کنیم و احتیاط‌های لازم انجام می‌شود که مشکلی ایجاد نشود و با آمدن جواب نمونه نگرانی برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ابتلای درون استانی نداریم  و موارد مثبت وارد استان شده است افزود: امید است با رعایت مردم انتقال داخل استانی را شاهد نباشیم. 

دهقانی فیروزآبادی درخصوص میانگین سنی افراد مبتلا بیان کرد: چون ارسال اطلاعات و آمار از تهران با تاخیر صورت می‌گیرد کار را مشکل کرده ولی از روز گذشته که امکان آزمایش در استان ایجاد شد، تسریع در انجام آزمایشات و دسترسی به اطلاعات راحت‌تر شده و به راحتی می‌توانیم اطلاعات تکمیلی را هم اعلام کنیم ولی موارد اعلام شده تاکنون ارسال پاسخ از تهران بوده است. 

وی با اشاره به آخرین اطلاعات مربوط به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گفت: دیروز ۱۸ مورد تست گذاری شد و امروز هم ۲۶ مورد تست گذاشته شده که اطلاعات آن در سیستم ثبت می‌شود لذا پس از تایید انستیتو پاستور اطلاع رسانی خواهند شد ولی ۱۸ موردی که تاکنون مثبت اعلام شده مربوط به نمونه‌های ارسالی به تهران بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر بخواهیم موردی تست را انجام دهیم در فاصله ۱.۵ تا ۲ ساعت جواب نمونه آماده می‌شود ولی چون تک تک نمونه‌ها وقت زیادی می‌برد معمولا باید تعدادی نمونه جمع‌آوری شود. 

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که تا ساعت ۱۰ صبح نمونه‌ها از محیط ارسال شود و از آن زمان متخصصان شروع به استخراج و انجام آزمایش کنند که پس از طی سه مرحله تا شب بتوانیم کار نمونه‌های هر روز را انجام دهیم. 

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: معمولا پاسخ آزمایش‌ها ساعت ۶ تا ۷ عصر آماده می‌شود. 

وی درباره نگرانی‌های موجود در فضای مجازی برای تدفین کسانی که با تشخیص کرونا فوت کرده‌اند گفت: احترام فرد فوت شده باید رعایت شود و با احتیاط لازم اجازه غسل و کفن داده شده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ولی در این مراحل از محلول‌های ضد عفونی ویژه استفاده می‌شود و پس از اینکه جسد در کاورهای مخصوص گذاشته شد، داخل و بیرون آن باید ضد عفونی شود و عمق قبر هم باید ۲ متر باشد که بیشتر از حد معمول است.

وی گفت: این متوفی‌ها را در قبرستان‌های عادی می‌توان دفن کرد و مشکلی از این جهت ندارند لذا حرمت فرد متوفی هم باید رعایت شود. 

موارد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دیروز (پنجشنبه) ۱۵ نفر اعلام شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (جمعه) اعلام کرد: تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور درباره تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها از ابتدا تاکنون اظهار داشت: تهران ۱۴۱۳ نفر، گیلان ۴۲۴ نفر، قم ۵۲۳ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین ۱۷۶ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، اصفهان ۳۸۸ نفر، فارس ۸۱ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، لرستان ۸۰ نفر، کردستان ۴۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۱۵ نفر، سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، کرمان ۲۵ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، بوشهر ۵ نفر، یزد ۵۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر، زنجان ۵۰ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، هرمزگان ۱۹ نفر و همدان ۲۳ نفر از ابتدا تاکنون به ویروس کرونا در کشور مبتلا شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha