۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۴۶
کد خبر: 83704154
T T
۱ نفر

۲ بیمار مبتلا به کرونا در خمین مرخص شدند

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۴۶
کد خبر: 83704154
۲ بیمار مبتلا به کرونا در خمین مرخص شدند

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۲ بیمار مبتلا به کرونا ویروس پس از سپری کردن دوره درمان با حال عمومی مناسب از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان مرخص شدند.

دکتر مجتبی دیده دار روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا تا روز جمعه در خمین شناسایی و بستری شدند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی این شهرستان از تمام امکانات برای مقابله با شیوع کرونا استفاده می کند. 
دیده دار گفت: شهروندان با پرهیز از نگرانی درباره کرونا فقط توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلا به این  بیماری در امان باشند.
وی، بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا را پیشگیری بیان کرد و افزود: شهروندان به شایعات بی اساس در فضای مجازی درباره بیماری کرونا ویروس توجه نکنند و اطلاعات لازم در این زمینه را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: تاکنون ۴۵ هزار برگ بروشور، پوستر و تراکت با موضوع آموزش پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در این شهرستان توزیع شده است.
دیده دار گفت: ۱۷پوستر آموزشی در مراکز درمانی و بیمارستان خمین و بنرهای پویش «در خانه بمانیم» در سطح شهر به منظور مقابله با شیوع کووید ۱۹ نصب شده است. 
وی بیان کرد: ۲ بیلبورد در ورودی‌های شهر از مسیر اراک و تهران و ۱۵۰ برچسب شبرنگ در جایگاه های سوخت و دستگاه های خودپرداز با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس نصب شده است. 
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: اطلاع رسانی و آموزش درباره رعایت بهداشت فردی و آموزش مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان تا زمان ریشه کن شدن این بیماری ادامه دارد.
دیده دار با اشاره به ضدعفونی خیابان‌های خمین گفت: طرح ضدعفونی و گندزدایی از ساعت ۲۴ تا پنج بامداد به مدت سه شب در خیابان‌های شهرستان اجرا شد.
وی تاکید کرد: شکست کامل بیماری کرونا با همکاری مردم و ماندن در منزل تحقق پیدا می کند و خانواده ها فقط برای کارهای ضروری و خرید مواد غذایی از منزل خارج شوند.  
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به اینکه برای افراد معمولی و سالم استفاده از ماسک نیاز نیست، اظهار داشت: افرادی نظیر بیماران کلیوی، قلبی و ریوی اگر در معرض فرد مبتلا به این بیماری باشند و کادر درمانی باید از ماسک استفاده کنند.
کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha