۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83704258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پارک‌ها و بوستان‌های شهری بجنورد تعطیل شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۴۹
کد خبر: 83704258
پارک‌ها و بوستان‌های شهری بجنورد تعطیل شد

بجنورد- ایرنا- معاون خدمات شهری شهردار بجنورد از تعطیل شدن تمامی پارک‌ها و بوستان‌های مرکز استان خراسان شمالی از جمله بوستان‌های «باباامان، بش‌قارداش و دوبرار» برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

محمد خاکشور، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا به دستور شهردار بجنورد، تمامی پارک های این شهر تا زمان مهار این بیماری تعطیل شده و تردد در آنها ممنوع است و از حضور افراد در پارک هایی که تردد در آنها با خودرو انجام می شود، ممانعت می شود ولی لازم است مردم تا مدتی از آمدن به بوستان های سطح شهر هم پرهیز کنند.  
وی با اشاره به برنامه شهرداری برای ضدعفونی کردن تمام خیابان ها و محلات حساس این شهر، به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، خاطرنشان کرد: دیروز برای دومین بار تمامی خیابان های مرکز شهر و محلات حساس از قبیل خیابان های منتهی به درمانگاهها، روبه روی بیمارستان ها و میادین میوه و تره بار که پررفت و آمدتر تلقی می‌شوند با استفاده از ۴ دستگاه تراکتور سمپاش ضدعفونی شد.
 خاکشور خاطر نشان کرد: همچنین تمامی مبلمان شهری، پارک ها، سطل های زباله و وسایل بازی کودکان و تجهیزات ورزشی هر روز با استفاده از چندین گروه شهرداری ضدعفونی می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد افزود: همچنین در برنامه مدونی نیروهای شهرداری از امروز با استفاده از بلندگو، تذکرات لازم را برای در خانه ماندن مردم به آنها می‌دهند.
 وی از مشکلات موجود را تردد زباله گردها در سطح شهر دانست و گفت: در این راستا به صورت مرتب این افراد جمع آوری و وسایل آن ها ضبط می شود تا در این مدت از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.
خاکشور  از مردم خواست تا با تفکیک درست زباله های خشک و تر زمینه فعالیت زباله گردها را کمتر کنند و گفت: متاسفانه این افراد برای به دست آوردن مواد بازیافتی اقدام به پاره کردن کیسه های زباله می‌کنند که این می‌تواند باعث شیوع بیماری و مشکلاتی برای شهرداری و زباله بردارها شود.
وی از مردم خواست مراقبت بیشتری در خصوص مسائل بهداشتی داشته باشند تا این بیماری در سطح شهر و کشور کنترل شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، روز جمعه شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در این استان به ۱۶ نفر رسید و یک تن نیز بر اثر این بیماری درگذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha