بیمارستان های آمریکا خود را برای ۹۶میلیون مبتلا به کرونا آماده می کنند

تهران – ایرنا – بنابر اسناد درز کرده از مرکز پزشکی دانشگاه نبرسکا در آمریکا، بیمارستان های این کشور خود را برای مواجهه با ۹۶ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا که نزدیک به نیم میلیون نفر آنها جان خود را از دست خواهند داد، آماده می کنند.

تارنمای خبری انگلیسی «دیلی میل» (dailymail) روز یکشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: این اطلاعات بنابر اسنادی می باشد که توسط دکتر «جیمز لاولر» (James Lawler) استاد مرکز پزشکی دانشگاه «نبرسکا» آمریکا به بیرون درز پیدا کرده است.

بنابراین گزارش، انتظار جان باختن ۴۸۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا می رود.

آمار درز پیدا کرده همچنین حاکی از آن است که شیوع  ویروس کرونا ۱۰ برابر بیشتر از حد انتظار در آمریکا بوده و چهار میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به آن در بیمارستان های آمریکا بستری  و ۹۶ میلیون نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا خواهند شد.

دیلی میل درادامه گزارش داد: برآوردهای لاولر نشان می دهد افرادی که دچار ناراحتی های «قلبی عروقی» هستند ۱۰ برابر بیشتر سایر افراد در صورت ابتلا به این ویروس در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

این گزارش می افزاید: درز این اسناد و ارقام در حالی به بیرون سرایت می کند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها در مناسبت های مختلف خطر ابتلای شهروندان آمریکایی به ویروس کرونا در خاک آن کشور را «اندک» خوانده بود.

دیلی میل نوشت: این درحالی است که در گزارش ها از ابتلای بیش از ۴۳۰ آمریکایی (تا لحظه مخابره این خبر ۴۴۴ نفر مبتلا) به این ویروس مبتلا شده که  این ویروس ۱۹ قربانی در آمریکا گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (شنبه) در جریان پاسخ و پرسش با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا وی نگران سرایت و شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید نیست به اطمینان گفت: نه به هیچ وجه نگران نیستم.

هم اکنون در ۱۰ ایالت آمریکا جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا  حالت فوق العاده اعلام شده که تنها در یکی از شهرهای   تگزاس و ایالت پنسیلوانیا به دلیل وخامت شرایط حالت «فاجعه بار» اعلام شده است.

«الکس آزار» (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا ۱۱ اسفندماه ۹۸  درست یک روز پس از مرگ نخستین مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا، با حضور در کاخ سفید و درحالی که دونالدترامپ و مایک پنس را در کنار خود داشت، در مورد شیوع این ویروس گفت: گرچه در وضعیت کنونی خطر ابتلا به کرونا برای شهروندان آمریکایی پایین است، اما شرایط می تواند به سرعت تغییر کند و شاهد موارد بیشتری از ابتلا در این کشور خواهیم بود.

پس از شیوع ویروس کرونا در چین، از دی‌ماه امسال این ویروس تاکنون به بیش از ۹۰ کشور سرایت کرده و بالغ بر ۱۰۶ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این میان سه هزار و ۶۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۶۰ هزار نفر نیز سلامتی خود را بازیافته‌اند.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha