قزاقستان با کاهش هزینه ها به مقابله با تغییرات قیمت نفت می رود

تهران - ایرنا - قزاقستان در پی شکست مذاکرات تولیدکنندگان در وین و کاهش قیمت نفت برای مقابله با کاهش قیمت و درآمدهای نفتی قصد دارد با تدابیری هزینه ها را کاهش دهد.

به گزارش روز دوشنبه رویترز، "نورلان نوگایف" وزیر نفت قزاقستان به این خبرگزاری  گفت: ما بهای نفت را در بودجه بین ۵۰ تا ۵۵ دلار تعیین کرده ایم و اگر قیمت نفت به ۴۰ دلار و پایینتر برسد ما برنامه ای برای بهینه سازی هزینه ها داریم و همین الان در حال کار روی این برنامه هستیم.

وزیر نفت قزاقستان برگزاری جلسه  دیگر سازمان اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت تا پایان ماه مارس را منتفی ندانست.

تولید نفت و میعانات گازی قزاقستان سال گذشته (۲۰۱۹)  با ۱۰۰ هزار بشکه نسبت به سال پیش از آن به ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

پس از آنکه روسیه پیشنهاد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید را رد کرد و اوپک در پاسخ محدودیتهای تولید خود را برداشت، قیمت نفت روز جمعه با شدیدترین کاهش خود در مدت ۱۱ سال اخیر رو به رو شد.

قیمت نفت خام برنت در معاملات آتی روز جمعه با بیشترین کاهش از دسامبر ۲۰۰۸ تا کنون با ۴ دلار و ۷۲ سنت معادل ۹.۴ درصد کاهش به هربشکه ۴۵ دلار و ۲۷ سنت رسید.

شبکه خبری سی ان ان  نیز در همین زمینه از جنگ قیمت نفت بین عربستان و روسیه خبر داده و نوشت : عربستان با راه اندازی جنگ قیمت نفت با روسیه  بازارهای نفت را وارد شوک کرده و در حالی که فعالان بازار انتظار دارند عربستان به منظور باز پس گرفتن سهم خود از بازار تولید خود را افزایش دهد،  قیمت نفت آمریکا بطور شبانه با ۳۴ درصد کاهش به هربشکه ۲۷ دلار و ۳۴ سنت رسید که پایین ترین قیمت چهار سال اخیر است.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت نیز با ۲۶ درصد کاهش به بشکه ای ۳۳ دلار و ۴۹ سنت رسید.  اعضای اوپک پنجشنبه گذشته پیشنهاد کردند که برای جلوگیری از آثار منفی شیوع ویروس کرونا در بازارهای جهانی، روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت از تولید خود را کاهش دهند.بر اساس این بیانیه، سهم اوپک از این میزان یک میلیون بشکه و سهم غیراوپک ۵۰۰ هزار بشکه تعیین شده بود.  در حالی که همه انتظار داشتند این طرح در نشست اوپک پلاس به نتیجه برسد و قیمت‌ها افزایش پیدا کند،  روسیه با این توافق همراه نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha