۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83707452
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

انفجار مراسم سخنرانی اشرف غنی را برهم زد

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
کد خبر: 83707452
انفجار مراسم سخنرانی اشرف غنی را برهم زد

کابل- ایرنا- مراسم سخنرانی اشرف غنی پس از ادای مراسم تحلیف با صدای دو انفجار برهم خورد و مهمانان با دست پاچگی پا به فرار گداشتند.

اما پس چند ثانیه مراسم به وضعیت عادی برگشت و تاکنون روشن نیست که انفجار چه بود و در کجای قصر ریاست جمهوری رخ داد.

پس از انفجار اشرف غنی دوباره وضعیت را کنترول کرد و به سخنرانی خود ادامه داد.

اگرچه تاکنون شاهدان از تعداد تلفات جانی این حادثه اطلاعاتی به بیرون از کاخ ریاست جمهوری افغانستان (ارگ) درز ندادند اما خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی از کابل به نقل از یک منبع در این کاخ از زخمی شدن دو تن بر اثر این حادثه خبر داد.

به گزارش ایرنا، انفجار نزدیکی مراسم تحلیف محمد اشرف غنی رئیس جمهوری منتخب افغانستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در حالی اتفاق افتاد که عبدالله عبدالله رقیب او نیز در همان زمان در نزدیکی همین محل مراسم تحلیف جداگانه ای را برای خود تدارک دیده و برگزار کرده بود.

در مراسم تحلیف اشرف غنی، علاوه بر نمایندگان بیشتر کشورهای خارجی به همراه "زلمای خلیلزاد" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، "اسکات میلر"فرمانده نیروهای آمریکایی و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نیز "راس ویلسون" کاردار آمریکا در کابل هم حضور داشتند.

این در حالی است که شماری از سیاسیون برجسته افغان از جمله حامد کرزی رئیس جمهور سابق، عبدالرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی، محمد یونس قانونی معاون و میر رحمان رحمانی رئیس پارلمان افغانستان در هیچ یک از مراسم های تحلیف امروز شرکت نکرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha