۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83708262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران و پاکستان بر گسترش همکاری ریلی تاکید کردند

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبر: 83708262
ایران و پاکستان بر گسترش همکاری ریلی تاکید کردند

اسلام آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اعلام آمادگی برای تعمیق همکاری های مشترک در چارچوب مکانیزم‌های منطقه از جمله سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، گفت: استفاده از ظرفیت های ریلی برای تحکیم روابط تجاری میان دو کشور حائز اهمیت است.

«سید محمد علی حسینی» سفیر ایران امروز در دیدار با شیخ رشید احمد وزیر راه آهن پاکستان در  باره روابط دوجانبه و ظرفیت های دو کشور در خصوص حمل و نقل ریلی گفت وگو کردند.

حسینی با تاکید بر توسعه مناسبات فیمابین به ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با راه آهن پاکستان در چارچوب مکانیزم های منطقه از جمله سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین (سی پک) است.

وی هچمنین خواستار استمرار تماس ها میان مسئولان ایران و پاکستان برای تبادل تجربیات و رفع موانع احتمالی در مسیر همکاری های مشترک شد و افزود: حمل و نقل ریلی نقش مهمی برای توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور همسایه ایفا می کند.

اهمیت ازسرگیری قطار اسلام آباد-تهران-استانبول

شیخ رشید احمد نیز با اشاره به روابط دیرینه ایران و پاکستان، راه های گسترش همکاری های ریلی میان دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه با ایران از همکاری های نزدیک میان راه آهن های دو کشور استقبال کرد.

وزیر راه آهن پاکستان همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی در بخش  های بانکی و گردشگری نیز تاکید کرد.

وی گفت: پاکستان از همکاری های منطقه ای به ویژه استفاده از ظرفیت های سازمان اکو برای توسعه مناسبات اقتصادی استقبال می کند.

وزارت راه آهن پاکستان نیز با صدور بیانیه درخصوص این دیدار گفت:طرفین از سرگیری قطار اسلام آباد-تهران-استانبول موسوم به قطار باری اکو را برای گسترش همکاری های دوجانبه از جمله توسعه تجارت و گردشگری مهم برشمردند.

در این بیانیه آمده است: سفیر ایران از تمایل این کشور برای گسترش تجارت میان ایران پاکستان از طریق حمل و نقل ریلی به ویژه تقویت خط کویته به مرز تفتان (میرجاوه) خبر داد.

وزیر راه آهن پاکستان نیز در این جلسه از تیم کارشناسی و فنی ایران جهت بررسی طرح نوسازی خط دیلی کویته-تفتان دعوت کرد.

شیخ رشید احمد تاکید کرد که دولت پاکستان مُصرانه درصدد توسعه حمل و نقل ریلی جهت تقویت تجارت با جمهوری اسلامی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha