۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 83708297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار ایلام: فوتی های کرونا به چهار نفر رسید

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 83708297
استاندار ایلام: فوتی های کرونا به چهار نفر رسید

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در این استان به چهار نفر افزایش یافت.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در جلسه ستاد قرارگاه پیشگیری از ویروس کرونا در استان ایلام افزود: مردم استان توصیه‌ها و اقدامات پیشگیرانه در برابر این بیماری را جدی بگیرند.

وی افزود: برای عدم ابتلای تعداد زیادی از شهرواندان، باید با رعایت اصول پیشگیرانه و بهداشت فردی، زنجیره انتقال و انتشار بیماری کرونا در سطح استان قطع شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: مردم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در منازل خود بمانند و از ترددهای غیرضروری به بیرون پرهیز کنند. 

وی گفت: با توجه به حساس شدن مردم نسبت به شیوع این بیماری از آنها تقاضا می شود فقط به اطلاعیه های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استناد کنند و از این طریق اطلاعات مورد نیاز را پیگیری کنند.

منتخبان از برگزاری جشن پیروزی خودداری کنند

استاندار ایلام با اشاره به تایید صحت انتخابات حوزه شمالی استان ایلام از منتخبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست: از برگزاری جشن های پیروزی و تشکیل تجمع های مردمی خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی ضمن تایید صحت انتخابات حوزه شمال استان از سوی شورای نگهبان، گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح استان ایلام منتخبان این دوره از مجلس شورای اسلامی برگزاری جشن های پیروزی خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی افزود: برگزاری اجتماعات مردمی و جشن های پیروزی سلامت مردم را به علت سرایت ویروس کرونا به مخاطره می اندازد و به همین دلیل انجام هرگونه مراسم هایی با حضور تجمع های مردمی تا زمان مهار کامل این بیماری در استان ایلام ممنوع است.

سلیمانی دشتکی از عموم مردم و هواداران منتخبان نیز خواست: از طریق تلفن همراه یا فضای مجازی به منتخبان تبریک بگویند و دیدارهای خود با آنها را به بعد از فروکش کردن وضعیت کنونی انجام دهند.

وی همچنین باتوجه به اینکه انتخابات در حوزه جنوب استان به دور دوم و ۲۹ فروردین ماه سال آینده افتاده است از نامزدها و هواداران آنها خواست جلسات رایزنی انتخاباتی خود را به بعد از مهار کرونا بیاندازند و از فرمانداران و دادستانی شهرستان های حوزه جنوب خواست با هرگونه برگزاری جلسات و گردهمایی های انتخاباتی در این شهرستان ها برخورد قاطع کنند.

وی گفت: هدف از تاکید بر عدم تشکیل هرگونه تجمع های مردمی با هدف کنترل و مهار ویروس کرونا است که باتوجه به شیوع آن در استان ایلام و سایر نقاط کشور برای مقابله و سرکوب این ویروس همکاری همه جانبه شهرواندان الزامی و اجتناب ناپذیر است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه می‌یابند.

در حوزه انتخابیه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار می‌شود.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این ویروس در ایران ۲۳۷ و استان ایلام نیز تاکنون چهار قربانی گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha