۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 1215
کد خبر: 83709031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عبدالمهدی خواهان تغییر در سیاست گذاری قیمت نفت عراق شد

بغداد – ایرنا – نخست وزیر دولت پیشبرد امور به دنبال کاهش شدید قیمت جهانی نفت و اثرهای منفی آن بر اقتصاد عراق، خواهان تغییر در سیاست گذاری قیمت نفت کشورش شد.

«عادل عبدالمهدی» به دنبال اعلام خطر کارشناسان اقتصادی از تاثیرهای مخرب کاهش جهانی قیمت نفت بر اقتصاد عراق امروز سه شنبه به همراه وزیر نفت از شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق موسوم به «سومو» بازدید کرد و خواهان تغییر سیاست گذاری ها در قیمت نفت این کشور شد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق خواهان رصد مستمر تغییرات بازار جهانی قیمت نفت شد و گفت که شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) نباید به سازوکارهای مرسوم در خصوص تجدید نظر ماهانه در قمیت نفت اکتفا کند.

عبدالمهدی پیشتر سمت های وزیر نفت و وزیر دارایی را داشته و نسبت به سازوکارهای فروش نفت عراق آشنایی دارد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی عراق کاهش قیمت جهانی نفت را دارای اثرات مخرب بر اقتصاد این کشور و برخی این کاهش قیمت را فاجعه بار برای اقتصاد عراق دانسته اند.

عراق جزو شکننده ترین اقتصادهای منطقه به شمار می رود که بر اقتصاد تک محصولی نفت متکی است.

بر این اساس، بیش از ۹۰ درصد بودجه عراق متکی به درآمدهای حاصل از فروش نفت است.

بودجه ریزان عراق امسال یکی از سخت ترین بودجه ها را برنامه ریزی کرده اند که کسری آن با رقم کم سابقه ۵۱ میلیارد دلار مواجه است این درحالی است که قیمت پیش بینی شده فروش نفت در این بودجه ۵۲ دلار برای هر بشکه تعیین شده در حالی که عملا قیمت نفت به مرز ۳۰ دلار رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha