مردم خمیر منازل خود را در اختیار مسافران و افراد ناشناس قرارندهند

بندرعباس- ایرنا- رییس ستاد مقابله با کرونا در خمیر گفت: از مردم شهرستان خواسته شده که برای پیشگیری بیماری کرونا از اجاره دادن منازل خود به مسافران و افراد ناشناس خودداری کنند.

میرهاشم خواستار روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت با موضوع بررسی آخرین وضعیت شهرستان در پیشگیری ومقابله با ویروس کرونا افزود: با وجود این ممنوعیت عده‌ای سودجو اقدام به این کار می کنند که این امر نگران کننده است.
 وی بیان داشت: باتوجه به اینکه هرگونه نصب چادر و اقامت توسط مسافران در اماکن عمومی و گردشگری در شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع  است ، شهرداری ها  و دهیاری ها با همکاری نیروی انتظامی موظف اند برای اجرای این مصوبه اقدام کنند.
فرماندار خمیر با بیان اینکه برخی افراد هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند، اضافه کرد:به خاطر سلامت خود و دیگر شهروندان و با توجه به سرعت شیوع این بیماری، در صورت نداشتن کارهای غیرضروری در خانه بمانید و باعث ایجاد خطر برای خود و دیگران نشوید.

کنترل ورودی ها در هشت نقطه خمیر

فرماندار خمیر عنوان کرد: در حال حاضر نظارت و کنترل بر خودروهای غیربومی و مسافران به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ، در ۸ نقطه از شهرستان انجام می شود.
خواستار ابزارداشت:  درحال حاضر بیماری کرونایی در شهرستان وجود نداشته و این بدلیل لطف وعنایت پروردگار ، همکاری مردم و همت مسوولان بوده است.
رییس شورای سلامت خمیر  از اصناف و نیروهای نظارتی خواست به طور مرتب فروشگاه‌ها و سوپرمارکت ها، نانوایی ها و اغذیه فروشی ها به دلیل مراجعه مردمی به عنوان فضای پرخطر برای انتقال و ابتلا به ویروس ، بازرسی کنند و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ، با متخلفان برخورد کنند.
وی همچنین از فروشندگان سوپر مارکت ها و سایر اصناف موادغذایی خواست ارتباط مستقیم خریداران با کالاها را تا حد زیادی کاهش دهند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که افراد کمترین ارتباط با اجناس موجود در مغازه ها داشته باشند.
خواستار  از شهرداری ها، دهیاری ها، نهادها و گروه های مردمی که در امر ضدعفونی اماکن در این مناطق همکاری می کنند، قدردانی کرد و از آنان خواست ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را همچنان ادامه دهند.
 رییس شورای سلامت خمیر  درپایان با بیان اینکه  اقدام ها و نظارت های ستاد کرونا در روزهای اخیر ابعاد بیشتری به خود گرفته، اظهارداشت: نخستین برنامه کاری ستاد، برگزاری نشست با مدیران اداره ها، بخشداران، انجمن ها و گروه های مردمی به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در سطح جامعه بوده است.

تشکیل ۴ کمیته در خمیر برای پیشگیری از کرونا

دبیر ستاد مقابله با کرونا در خمیر نیز گفت: برای پیشگیری و مقابله با کرونا چهار کمیته مراقبت، کنترل مداخلات و سالم سازی محیط ، تیم ورودی شهرها و بسیج اداره و شرکت ها در این شهرستان تشکیل شده است.

دکتر معصومه شکری زاده افزود: هدف از تشکیل این کمیته ها پیشگیری از افزایش ناگهانی موارد ابتلا، موارد شدید و مرگ ومیر ناشی از بیماری کرونا با استراتژی آموزش همگانی، کنترل عفونت در مراکز بهداشتی درمانی، اجرای بهینه مراقبت در منزل و تسهیل در اجرای فرآیندهای ارجاع افراد به مراکز و واحدهای منتخب در موارد لزوم است.
وی، پیگیری موارد مشکوک و ترخیص شده، اجرای نظام مراقبت و پیگیری برای افراد بر اساس نتیجه غربالگری، آموزش، حساس سازی، خودمراقبتی و تسهیل در اجرای فرآیندهای قرنطینه خانگی، گندزدایی در ماهیت زندگی و کار و فعالیت  های اجتماعی افراد را از دیگر اهداف این کمیته ها برشمرد.
رییس شبکه بهداشت و درمان خمیر در ادامه خواستار ایجاد نقاهتگاه جهت پذیرش و مراقبت از بیمارانی که نیاز به مراقبت خاص و ایزوله ندارند شد.
شکری زاده گفت: باتوجه به اینکه این افراد نیاز به مراقبت های تخصصی کمتری دارند، لازم است مراکز نقاهتگاه در شهرها و روستاها برای پذیرش و مراقبت از این بیماران ایجاد شود.

توجه به مناطق پرتراکم و آسیب پذیر جهت پیشگیری از بیماری کرونا
امام جمعه بندر خمیر نیز در این نشست خواستار توجه بیشتر به مناطق با تراکم بالا و آسیب پذیر جهت پیشگیری از بیماری کرونا شد.
حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی افزود: آموزش همگانی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری اصل بسیار مهمی است که در این راستا باید از رسانه‌ها استفاده کرد.
وی عنوان کرد: درمواقع بحران بویژه اکنون که ویروس کرونا وارد کشور شده و خطرآفرین است، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، به لطف الهی نیز باید امیدوارباشیم و با توکل برخدا ازاین خطربیرون خواهیم رفت.
امام جمعه بندر خمیر ادامه داد: هرچقدر امید و توکل انسان بیشتر باشد، توجه و لطف خداوند هم به چنین بنده‌ای بیشتر خواهد بود.
شهرستان  ۵۶ هزار نفری خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha