۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 83710000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وقتی مهربانی از کرونا سبقت می‌گیرد

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 83710000
وقتی مهربانی از کرونا سبقت می‌گیرد

همدان- ایرنا- کرونا عقب می‌ماند وقتی پویش «مهربان باش و دستی بگیر، شاید فردایی نباشد» پویا می‌شود و مالکان مغازه‌ها اجاره‌بها را به مستاجرها می‌بخشند تا اهالی بازار کرونازده همدان شاد شوند.

در پی کسادی بازار کسب و کار کرونازده همدان برخی از مالکان با انصاف به داد مستاجرهایشان رسیدند و در اقدامی نیکو اعلام کردند که اجاره بها نمی‌گیرند، تا اندکی از دغدغه اهالی بازار کاسته شود.

از دیروز تعدادی از مالکان واحدهای تجاری به این پویش ملحق شدند و چراغ اول مهرورزی در مرکز خرید مهستان روشن شد.

چراغ های بعدی را مالکان مهربان در گوشه کنار بازار روشن می کنند و آرام آرام به این پویش می پیوندند تا از شتاب بیماری کرونا کاسته و آن را پشت سربگذارند.

مردم همدان پیش از این نیز مهربانی خود را در کمک به هموطنان آسیب دیده از بلایای طبیعی چهارگوشه جغرافیای کشور نشان داده اند و هر آنچه داشتند راهی مناطق سیل و زلزله زده کرده اند.

بی تردید در این پویش که از دل نازک مردمان همین دیار روییده، نیز مردمان دیار الوند خودشان را به خوبی ثابت می کنند.

رییس اتاق اصناف همدان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زبانش از توصیف این مهرورزی قاصر می ماند و دست همه مالکان مهربان را به پاس قدردانی می بوسد.

حسین محرابی اوضاع بازار عید نوروز را بسیار خراب ارزیابی می کند و می گوید: اجناس مغازه دارها روی دستشان مانده و بغیر از ارزاق عمومی بقیه کالاها خریداری ندارد.

او به وجود ۳۰ هزار واحد صنفی در راسته بازارها و گوشه و کنار شهر همدان اشاره می کند که بیشترشان اجاره ای هستند و اگر فروش خوبی نداشته باشند از عهده پرداخت ماهیانه چند میلیون تومان اجاره برنمی آیند.

به اعتقاد محرابی وقتی کرونا آیین های عروسی و عزاداری را تعطیل کرده، پای مسافر و گردشگر را هم بریده و مردم را هم خانه نشین کرده نباید انتظار رونق و سرزندگی از بازار داشته باشیم و در این اوضاع ناخوش با چنین پویش هایی می توانیم این بیماری هولناک را شکست بدهیم.

او به شدت از برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا گلایه مند است و تنها راهکاری که برای برون رفت از این شرایط پیشنهاد می دهد، درک متقابل و آرامش دادن به یکدیگر است تا مردم و مسوولان بتوانند با خیال آسوده این وضعیت را تحمل کنند.

رییس اتاق اصناف وقتی علت گرانی اجناس و فرصت طلبی برخی از صنوف را می پرسم برآشفته می شود و ادعا می کند که گرانفروشی در بازار همدان وجود ندارد و در حال حاضر این مشتری است که نرخ تعیین می کند و به عبارتی چشم فروشنده ها به دهان مشتری است.

محرابی به همه اصناف رعایت عدالت و انصاف را توصیه می کند و از همه موجران استان می خواهد که با پیوستن به پویشی که راه اندازی شده، کمی از دردها و رنج‌های مردم را بکاهند و از خیر و ثواب این کار نیک هم بهره مند شوند.

پویش «مهربان باش و دستی بگیر، شاید فردایی نباشد» فرصتی برای مهربانی و مشق انسانیت است که نباید از دستش بدهیم شاید اینگونه بتوان بر شتاب بیماری کرونا غلبه شد و از او سبقت گرفت.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹ هزار تن در کشورمان به بیماری کرونا مبتلا شده و آمار فوت شدگان به ۳۵۴ نفر افزایش یافته است. همچنین ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha