۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 83710354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هنرمندان برای پیشگیری از ویروس کرونا در جامعه فرهنگ سازی کنند

قزوین- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه متاسفانه مردم کرونا را به شوخی گرفته‌اند، گفت: هنرمندان با توجه به مسوولیت اجتماعی که در قبال جامعه برعهده دارند با خلق آثار هنری برای پیشگیری از این بیماری فرهنگ سازی کنند.

محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: در جریان شیوع ویروس کرونا مشخص شد که در زیر ساخت‌های فرهنگی دچار مشکل هستیم و باید برای رفع کمبودها در این حوزه کار کرد.
 وی اظهار داشت: هنرمندان نقش اساسی در امید آفرینی و آگاهی بخشی به جامعه در مقابله با گسترش این ویروس ناشناخته برعهده دارند.
این مسوول با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه‌های پزشکی، اظهار داشت: در این شرایط، رعایت نکات بهداشتی و انجام اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد و از ابتلای بیشتر شهروندان به این ویروس جلوگیری خواهد کرد.
اسماعیلی با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند آثار هنری تاثیر گذاری را در این زمینه خلق کنند، ادامه داد: همه ما در مقابل آگاهی بخشی در خصوص این بیماری مسوول هستیم و باید تمام توان خود را در تحقق این مهم به کار گیریم.
وی افزود: گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی در زمینه‌های مختلف فرهنگی بر مردم تاثیرگذارند و باید از ظرفیت آنها در مقابله با ویروس کرونا بهره برد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه پویش «در خانه بمانید» مورد حمایت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان نیز قرار دارد، تاکید کرد: در این راستا اولین نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی استان به صورت مجازی برپا شده و ارسال و تولید آثار نیز برای خارج نشدن شهروندان از خانه به صورت مجازی به نمایش در می‌آید.
این مسوول تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده حمایت از هنرمندان قزوینی در ارایه کارهای فاخر هنری با عنوان پیشگیری از ویروس کرونا است و هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را در این زمینه ارایه کنند.

تولیدات هدفمند در فضای مجازی برای مقابله با کرونا ضروری است
رییس خبرگزاری ایرنا مرکز قزوین نیز در این نشست در خصوص تبعات روحی ناشی از گسترش ویروس کرونا، گفت: اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش استرس ویروس کرونا برای خانواده‌ها و لزوم پیشگیری از آن، امری ضروری است که باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.
علی حیدری با تاکید بر ضرورت تشکیل گروه‌های هنری برای تولید محتوا در فضای مجازی به منظور کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی ویروس کرونا، افزود: با تولید محتوای غنی در فضای مجازی می‌توان جامعه هدف را به سمت پیشگیری از کرونا سوق داد و البته باید از باز نشر زیاد تولیدات که موجب بازتاب منفی خواهد شد خودداری کرد.
وی اظهار داشت: در کنار تولید محتوا باید در شبکه‌های مجازی مخاطب شناسی کرد تا تولیدات هنری در بخش‌های مختلف تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
این مسوول با اشاره به پویش درخانه می‌مانیم، تصریح کرد:  باید برنامه‌های فرهنگی و هنری در این ایام برای مخاطبان جذابیت داشته باشد درحالیکه متاسفانه این روزها بازخوردها منفی از این برنامه‌ها در فضای مجازی مشاهده می شود.
در ادامه این جلسه هنرمندان نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی برای تولید محتوا در فضای مجازی اعلام آمادگی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha